Редът е първият закон на небесата. Редът трябва да бъде и първия закон в деловата ни дейност. Самият вид на екрана на компютъра, с отворени безброй прозорци, както и бюрото, затрупано с безброй документи, предизвикват объркване, напрежение и безпокойство, поради невъзможността да се обработи и контролира всичко това. Постоянното напомняне за ”милионите” несвършени дела и липсата на време стремглаво ни тика към безсъние, невроза, хипертония, гастрит и сърцебиене. Анализи показват, че хората умират не от преумора, а от безсмислена загуба на сили и от безпокойството, че сякаш е невъзможно някога да се изпълни докрай работата.
Изградете тези четири навика на делови човек, за да работите ефективно:
- Разчистете екрана на компютъра, респективно бюрото от всички документи, и оставете само тези, които имат отношение към решаването на конкретния проблем.
- Извършвайте нещата по реда на тяхната важност.
- Когато пред вас възникне проблем, решавайте го незабавно, ако разполагате с факти необходими за вземане на решение, но не отлагайте решенията. Между нас битува умничка сентеция: Което се отлага, се разлага.”
- Научете се да организирате работата, да разпределяте отговорността и да осъществявате контрол.
”Много хора стигат преждевременно до гроба, защото така и не се научават да разпределят задълженията, а се стремят да извършат всичко сами.”, Дейл Карнеги.