Навлизането на еврото в България предизвиква много въпроси - от цените на любимата ни козметика до мечтаните шопинг уикенди в Милано. Отговорите даде студентка по "Европеистика", която разказва как тази промяна се усеща през женския поглед - едновременно прагматично и с доза вдъхновение.
Любов Любенова е студентка в Софийски университет "Св. Климент Охридски" и вече е към края на обучението си - в четвърти курс. През годините тя е изучавала "Европеистиката" като междудисциплинарна академична област, обхващаща историята, културата, политиката, правото, икономиката и езиците на Европа и Европейския съюз.
С нея разговаряхме за това как навлизането на еврото се вписва в представите на българската жена и какво означава тази промяна за тях - и като потребители, и като граждани на Европа.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Преходът към промяната
"За мен преминаването към еврото е малка, но значима крачка към по-свързана с Европа България. Като студентка по "Европеистика" това е нещо, което съм чакала с нетърпение - "част от пъзела на европейската интеграция". А като жена го усещам като улеснение в ежедневието, но и като символ на стабилност", споделя Любенова.
Тя продължи, като обясни, че страхът от промяната трябва да бъде погледнат като полза, която предоставя нов старт и възможност за развитие. Важно е и откъде хората се информират и учат за новостите, които ни очакват, защото не всеки интернет източник предлага обективна оценка на ситуацията. "Жените по природа умеем да балансираме между практичното и красивото, то си ни е в кръвта", заяви студентката.
Практически изменения
Относно туризма в рамките на контитента и пазаруването, тя е категорична: "Всяко пътуване ще стане малко по-леко и по-спонтанно, няма нужда да търсиш чейндж бюро в последния момент или да се притесняваш за курса. Ще можем да си позволим повече уикенди в Европа, повече малки бягства от сивото ежедневие. Това е мечта за всяка дама, която обича да пътува със стил, но разумно. Освен това, ще пазаруваме по-свободно и по-информирано от чуждестранните сайтове, било то за нова рокля, козметика или подарък за наш любим човек."
Пазарът в Италия, Австрия, Гърция или в която и да е европейска членка, определено ще стане още по-приятен - без сметките "на ум" или конвертирането, на което сме свикнали - само удоволствие от преживяването!
Възможности
За потенциалните заплахи, от които българите се притесняват, Любенова обяснява: "Еврото не е само инструмент за разплащане, то е политически, икономически и културен мост между страните. За нас, бъдещите експерти по "Европеистика", това отваря нови хоризонти, участие в европейски институции и проекти. За жените това е и възможност за финансова независимост, достъп до нови пазари и по-лесен старт в чужбина."
Страхът от новото е естествена човешка реакция, с която можем да се справим чрез по-задълбочено търсене на отговорите на всички въпроси, които връхлитат мислите ни. Народните ценности и нагласи на българите към еврото биват силно повлияни от историческите, културни и психологически фактори, с които различните поколения са израснали.
Различия в мъжката и женската гледна точка
Кой пол е по-прагматичен и кой по-емоционален? Тук отговорите могат да варират, но Любов смята, че "жените са по-склонни да изживяват промените по-дълбоко, защото обикновено те носят грижата за семейството и домакинството, докато мъжете често гледат по-мащабно на нещата".
Еврото идва с обещанието за повече удобство, нови възможности и малки радости - от пътувания без граници до по-смело онлайн пазаруване. А за всяка жена, която умее да съчетава разума със стила, това е просто още една стъпка напред. Стъпка, която носи повече свобода и усещане за Европа - в портфейла, в гардероба и в мечтите.
Повече за еврозоната, която предизвика скандали у нас - вижте в сладващото видео.
Последвайте ladyzone.bg във FACEBOOK
Последвайте ladyzone.bg в INSTAGRAM
Последвайте ladyzone.bg в ТIKTOK