С въвеждането на еврото в България, жените ще усетят промени в ежедневните си разходи – от козметика и мода до храна и забавления. Тези промени обаче няма да се изразяват само в нови цифри на етикетите, а и в начина, по който пазаруваме и управляваме бюджета си. България получи „Да“ в конвергентния доклад на Европейската централна банка (ЕЦБ).

 

Мнение на специалисти

  • „Положителният доклад проправя пътя за въвеждането на еврото от 1 януари 2026 г. на България и превръщането ѝ в 21-вата държава членка на ЕС, която се присъединява към еврозоната“, пише в доклада.
  • „Ние сме единствената държава, която ще изписва на български език евро“, посочи Зорница Русинова. „В джоба ще имаме кирилица“ -  бивш социален министър и настоящ председател на Икономическия и социален съвет, за приемането на България в еврозоната
  • Според Николай Василев обществото ще се справи и няма никакви технически притеснения, а пазарът ще се саморегулира.

Козметика и мода

През 2025 г. се наблюдава нарастващ интерес към натуралната козметика, като потребителите отдават предпочитание на продукти с екологични опаковки и съставки. Въпреки че цените на био продуктите може да са по-високи, потребителите са готови да инвестират в тях, тъй като оценяват дългосрочната стойност и устойчивост.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Според данни на McKinsey & Co., поколението Z предпочита бързата мода поради достъпността и разнообразието, но същевременно проявява интерес към устойчивите и премиум брандове. С въвеждането на еврото, цените на модните стоки може да се увеличат поради инфлационния натиск, но потребителите все повече се насочват към качествени и устойчиви избори.

Храна

Въпреки че цените на хранителните стоки могат да се увеличат с въвеждането на еврото, българските потребители все повече се насочват към качествени и здравословни продукти. Според проучване на голяма верига хранителни магазини - 83% от потребителите оценяват качеството на собствените марки. 

Забавления

С увеличаването на разходите за забавления, българските потребители се насочват към преживявания, които предлагат стойност и качество. Според проучване на Sapio Research, 42% от българските потребители планират да харчат повече за изживявания, включително пътувания и културни събития. 

Снимка: istockphoto

Услуги: Промени в цените и начините на плащане

С въвеждането на еврото, цените на услугите, като фризьорски и козметични процедури, може да се променят. Според проучване на Sapio Research, 42% от българските потребители планират да харчат повече за изживявания, включително услуги.

Повече за храната и еврото - вижте във видеото

Последвайте ladyzone.bg във FACEBOOK

Последвайте ladyzone.bg в INSTAGRAM

Последвайте ladyzone.bg в ТIKTOK