Дървени дъски, учители с пресипнали гласове и леко отегчени ученици. Дали не е време да сложим край на всичко това?
В много училища иновативните подходи към поднасянето на учебната информация вече е факт. А това означава - използване на компютри, електронни дъски, интерактивни уроци, дигитализирани учебници. МОН вече има и изградена национална платформа за образователни услуги и съдържание. Тя дава на учителите инструменти, с помощта на който сами да създават съвременни и интересни интерактивни уроци.
Георги Милошев е учител в 125 СУ "Боян Пенев". Той е един от учителите, които използват модерни начини да задържат вниманието на учениците си в час и така да са сигурни, че учебният материал не само ще бъде усвоен, но и ще бъде интересен за тях.
"Единственият начин е именно чрез дигиталните устройства. Телефоните са постоянно в ръцете им и колкото повече ресурси активизираме по този начин, със сигурност вниманието на учениците ще бъде приковано. И се стремя да използвам електронни ресурси във всеки един час, тъй като това е едно от нещата, които най-много работи."
В 10.клас се изучава как се предават различни генетични заболявания.
Как се прави тест за далтонизъм с електронна дъска - вижте във видеото.
Проектът „Дигитална раница“ поставя ученика в центъра на образователния процес, като доставя цялата налична и релевантна информация за неговото обучение до него, вместо той да търси информацията на различни места и в различни платформи.
Достъпът до Дигиталната раница се осъществява през индивидуалните акаунти на ученици и учители. Родителите също получават своя регистрация от училището на детето си. Така лесно могат да проследят учебния му процес и да се информират за текущите му оценки.
Това дава възможност на децата да черпят знания не само от учебниците за техния клас, но и от многобройните допълнителни материали по различните предмети, които са налични в библиотеката на Дигиталната раница.
Повече - гледайте във видеото.