Дървени дъски, учители с пресипнали гласове и леко отегчени ученици. Дали не е време да сложим край на всичко това? 

В много училища иновативните подходи към поднасянето на учебната информация вече е факт. А това означава - използване на компютри, електронни дъски, интерактивни уроци, дигитализирани учебници. МОН вече има и изградена национална платформа за образователни услуги и съдържание. Тя дава на учителите инструменти, с помощта на който сами да създават съвременни и интересни интерактивни уроци.

Георги Милошев е учител в 125 СУ "Боян Пенев". Той е един от учителите, които използват модерни начини да задържат вниманието на учениците си в час и така да са сигурни, че учебният материал не само ще бъде усвоен, но и ще бъде интересен за тях.

"Единственият начин е именно чрез дигиталните устройства. Телефоните са постоянно в ръцете им и колкото повече ресурси активизираме по този начин, със сигурност вниманието на учениците ще бъде приковано. И се стремя да използвам електронни ресурси във всеки един час, тъй като това е едно от нещата, които най-много работи."

В 10.клас се изучава как се предават различни генетични заболявания.

Как се прави тест за далтонизъм с електронна дъска - вижте във видеото. 

Проектът „Дигитална раница“ поставя ученика в центъра на образователния процес, като доставя цялата налична и релевантна информация за неговото обучение до него, вместо той да търси информацията на различни места и в различни платформи.

Достъпът до Дигиталната раница се осъществява през индивидуалните акаунти на ученици и учители. Родителите също получават своя регистрация от училището на детето си. Така лесно могат да проследят учебния му процес и да се информират за текущите му оценки.

Това дава възможност на децата да черпят знания не само от учебниците за техния клас, но и от многобройните допълнителни материали по различните предмети, които са налични в библиотеката на Дигиталната раница.

Повече - гледайте във видеото.