Образованието днес дава възможности, които преди дори пет години едва ли сме си представяли като реалност. Сега обаче почти всичко е дигитално и по-голяма част от ресурсите могат да бъдат намерени онлайн.
Несъмнено това повдига и редица въпроси за качеството на този тип образователни материали, както и притеснения от страна на родители, учители, а и самите ученици. Дали усвояването на такъв тип материал е също така качествено, както и чрез традиционните методи, с които вече сме свикнали?
Отговорите решихме да почерпим директно от извора. Затова надникваме зад завесата на iZZI, един от лидерите в дигиталните образователни ресурси от следващо поколение. Бояна Табакова, ръководител проекти и Милена Константинова, ръководител електронни продукти, споделят откровено за това какви са предизвикателствата при изграждането на една такава образователна среда и какви са нейните предимства.
Може би малко от вас си го представят точно така, но за създаването на всеки един урок или тема, които се добавят в iZZI, се преминава през редица креативни срещи. Почти като да направиш филм. От концепция, сценарий и макет на продукта, през разработка, видеообработка и монтаж, пътят до публикуването на урока преминава през дълъг и сложен процес на одобрение, съгласуване и детайлен преглед на всеки елемент и всяка дума, за да са сигурни специалистите, които работят по него, че той максимално ще отговаря на нуждите на съответния ученик и учител.
От Клет споделят, че едно от големите предизвикателства се крие именно в това - създават съдържание, което едновременно трябва да се хареса както на учителите, така и на учениците. Всяко предизвикателство обаче ражда креативни решения и затова екипът на iZZI често гледа уроците и упражненията в платформата от различни ъгли, за да може да предоставят на учениците както качествен учебен материал, така и завладяващи визуализации, които доказано остават в съзнанието дълго след като затвориш лаптопа за деня.
Всъщност в създаването дори само на един урок в iZZI участват над 50 различни специалисти. От автори, коректори, разработчици, програмисти, чак до оператори, дизайнери и дори актьори. Образователните ресурси на iZZI целят да ви потопят в урока така, все едно сте в кинозалата - както спрямо качеството, така и спрямо нивото на изпълнение на всеки отделен проект.
Веднъж изчистена концепцията на даден урок, идва време и за нейното изпълнение. Ръководителите на проекта споделят, че това отнема обикновено около няколко седмици, за да могат да бъдат реализирани всички заложени параметри и идеи, както и да бъдат ревизирани материалите от специалисти по съответните учебни дисциплини, които неотлъчно са част от екипите на всеки проект за всеки конкретен клас и предмет.
Съдържанието в платформата е не само специализирано и ориентирано към учениците от първи до седми клас, но и си поставя амбициозната цел да направи часовете вълнуващи и предизвикателни за самите деца. Във времена, в които ученикът е хиперстимулиран визуално от всякакъв вид дигитални устройства, предизвикателството е огромно. Затова в iZZI имат хитро решение. Всеки ученик, който решава интерактивните задачи в платформата, получава и събира точки за това. Децата влизат автоматично в класация, която показва кой до какво ниво е стигнал - почти като в компютърна игра. iZZI едновременно отговаря както на европейските образователни стандарти, така и не лишава по никакъв начин децата от усещането за свобода, забавление и сигурност, докато изпълняват различни задачи в платформата.
А къде остават родителите ли? iZZI мисли и за тях. Интуитивната платформа е сигурна електронна среда, която регулярно проследява и отчита постиженията на детето. Всичко това и много повече ще е достъпно за учениците от първи септември с две пакетни предложения - индивидуален годишен абонамент за самоподготовка за 118.90 лв. или колективен, който се предлага за над 10 абонамента, закупени наведнъж за 39.90 лв.
Разказът ни спира дотук. Не защото няма какво още да се разкаже, а просто защото вече от няколко минути разглеждаме 3D макет на Слънчевата система от урок по физика за шести клас и смятаме да минем и през упражненията.