Натали Портман, Елизабет Дебики, Фелисити Джоунс, Глен Клоуз, Кристин Скот Томас, Жулиет Бинош и Карла Бруни бяха сред звездите, които аплодираха най-новите творения на дизайнерката Мария Грация Кюри.

Снимка: Getty Images

Инсталация на художничката Изабела Дюкро декорираше стените.

Сет облекла под надслов Big Aura представи дрехи в свръхголеми размери, като всяка от тях беше с дължина над 5 метра – поглед към облеклото на османските султани.

Снимка: Getty Images

Дефилето започна с впечатляващ бежов тренчкот с широка горна предна част. Кюри изгражда архитектурни силуети, използвайки иновативни материали. Набрана пола с металическа бродерия демонстрира традициите в елегантността на самата модна къща "Диор".

Ревюто хвърли поглед към източното влияние и беше истинско шоу на "Диор".

Дефилето на моделите изразяваше и почит към легендарните герои на висшата мода - шивачите. Тяхната артистичност беше показана с модели като топове, плетени на една кука и тъкани, подобни на гоблени в много цветове.

Снимка: Getty Images

Почит към богатата история на модната къща беше и появата на иконичната рокля "Цикада" (La Cigale dress).

Кристиан Диор създава своя знаков модел за сезон есен-зима 1952 г. Сега роклята беше пресътворена за модерната епоха, с нова скулптурирана конструкция, изработена от луксозно моаре.

Снимка: Getty Images

Амбицията на ревюто доведе и до неговата основна слабост, пишат модни експерти. Детайлните бродерии, макар и майсторски изработени, понякога изглеждаха причудливо.

Дълга рокля от черен креп, макар и изискана, изглеждаше нелепо в рамките на ревюто. Инсталацията на Дюкро беше подчинена на аурата на висшата мода и облеклото, която прави модата отражение на човешката индивидуалност.

Макар и изключително разнообразна, колекцията изглеждаше без фокус. Независимо от това обаче дрехите на ревюто бяха израз на трансформиращата сила на модата, отбелязва БТА.