В днешно време почти всеки активен онлайн българин има профил в социалните мрежи. Най-популярната мрежа с цел създаване на личен профил е Фейсбук, следвана от YouTube и Инстаграм.
Тези три сайта или приложения са също сред най-посещаваните и заемат водещи позиции сред социалните платформи. Българите са също доста активни по отношение на споделяне в социалните медии – най-споделяният вид материал са снимките.
Резултатите са от скорошно проучване на Нилсен Адмосфер България и Български национален панел.
Само 1% от българските интернет потребители нямат активен профил в нито една от многобройните социални мрежи. Фейсбук, YouTube и Инстаграм са трите най-често споменавани платформи сред респондентите по отношение на регистриран профил и редовна посещаемост.
Това са социалните мрежи, които респондентите също считат за най-добри.
Докато Фейсбук се посещава до голяма степен от всички социодемографски групи, YouTube има по-стабилна позиция сред мъжете, а Инстаграм е категорично посещаван повече от по-младите потребители от 15 до 34-годишна възраст.
Сравнение между двата пола за съответните медии по отделно показва, че сред запитаните има повече жени привърженици на Фейсбук и повече мъже на YouTubе.
Повече от половината респонденти, които редовно използват социалните мрежи, споделят материали поне веднъж седмично, а останалите го правят по-рядко. Обикновено жените са по-активни в споделянето спрямо мъжете.
Най-често споделеното съдържание е под формата на снимки (66%), линкове или връзки към външни страници - статии, материали в интернет, интернет магазини и други (53%), както и писмени публикации (46%).
Предпочитанието към писмени публикации или постове се увеличава с покачване на възрастта - това е най-видимо сред респондентите на възраст над 55 години.
Видеата и историите (или всякакво съдържание, което автоматично изчезва след 24 часа) заемат четвърта и пета позиция сред най-често споделяните видове материали.