.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Яденето на паста 3 пъти седмично не води до увеличаване на теглото, а дори може да отслабнете

Евгений Милов | преди 2 седмици
паста
Снимка: iStock
Това показват резултатите от изследване на канадски медици

Диетите с ниско съдържание на въглехидрати - като кето диета, стават изключително популярни напоследък и много хора смятат, че трябва да избягват прекалената консумация на паста редом с другите тестени изделия и рафинирани въглехидрати, ако искат да отслабнат. Но резултатите от проучване предполагат, че яденето на паста може да ви помогне дори да отслабнете.

Проучването на канадски медици от болницата "Сейнт Майкъл" изследва данни от 30 рандомизирани контролирани проучвания, обхващащи 2488 участници, които са яли паста около три пъти седмично вместо други въглехидрати, като същевременно спазват диета с нисък гликемичен индекс. Следването на тази диета е било решаващ елемент за изследването, подчертават авторите му.

Диетата с нисък гликемичен индекс се основава на концепцията за гликемичния индекс, който класира храните по скоростта, с която тялото ги разгражда, за да образува глюкоза. Пастата има нисък гликемичен индекс, което означава, че причинява по-малко покачване на нивата на кръвната захар в сравнение с повечето други рафинирани въглехидрати, като ориза и белия хляб.

паста
Снимка: iStock

Хората, участвали в изследването, са консумирали средно 3,3 порции паста седмично, вместо други въглехидрати. Всяка порция е била еквивалентна на около половин чаша сготвена паста. Изследователите са установили, че участниците в този експеримент действително са загубили около 0,5 кг от теглото си при средно проследяване от 12 седмици.

"Проучването установи, че пастата не допринася за увеличаване на теглото или за увеличаване на телесните мазнини", казва д-р Джон Сиевенпипер от клиниката.

"Всъщност анализът същевременно показва малка загуба на теглото. Така че, противно на опасенията, вероятно пастата може да бъде част от здравословната диета, като диетата с нисък гликемичен индекс", допълва ръководителят на изследването.

"Пастата, в контекста на диетата с нисък гликемичен индекс, не влияе неблагоприятно на мастната тъкан и дори намаляват телесното тегло и индекса на телесна маса в сравнение с диетичните модели с по-висок гликемичен индекс", заявява специалистът.

Пълните резултати от научното изследване са публикувани в списание "BMJ Open".

Пастата в цветовете на дъгата на шеф Фиона (ВИДЕО)Вижте как да си направите у дома - стъпка по стъпка
Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Как ви действа есента?