Продължаваме списъка с начини за отслабване без диета на фитнес инструктора Станимир Михов, след като ви запознахме с първа и втора част от съветите му.

Здравословна замяна 17: Авокадо вместо масло

Направете авокадо на пюре и го използвайте за гарнитура, намазване или дори готвене. Към пълнозърнесто хлебче може да се добави авокадо, домат и морска или хималайска сол за вкусно и здравословно междинно хранене.

Здравословна замяна 18: Чисти меса вместо колбаси

Избирайте меса, които са в чист вид и без добавки или с минимално количество добавени съставки. Често към кайма или популярни готови продукти се добавят сол, консерванти, сланина и други излишни съставки, които не само прибавят голям брой калории към менюто ви, но и са опасни за здравето. Под чисти меса се имат предвид пилешки и пуешки филета, бяла риба, телешки шол, свински шницел и контра филе и сходни варианти. Обърнете внимание, че като здравословна замяна не препоръчвам чисти меса, вместо такива с по-висок процент мазнини, тъй като и те могат да имат място в добре балансиран хранителен режим.

Здравословна замяна 19: Храна за вкъщи вместо преяждане

Много често съм попадал в ситуации, където се дояжда храна на масата, само и единствено, за да не остава. Когато преследваме фитнес цели и искаме да работим върху намаляване сантиметрите на талията, задължително условие е да не преяждаме. Много по-добър вариант би било да вземете храната си за вкъщи и да я консумирате малко по-късно. Опитайте правилото 80/20. Състои се от прекратяване на храненето след като усетите, че сте сити на 80%. Ако нямате изграден самоконтрол, просто сервирайте с 20% по-малко храна спрямо това, с което сте свикнали.

Здравословна замяна 20: Бавно дъвчене вместо бързо хранене

Поддържането на здравословно тегло не включва само това, което ядем. Проучвания показват, че това по какъв начин се храним също е от голямо значение. Университетско проучване доказва, че хора, които ядат храната си по-бавно, консумират по-малък общ брой калории. Науката зад това - телата ни имат нужда от време, за да почувстват ситост. Поради тази причина, колкото по-бавно дъвчем, толкова повече време даваме на мозъка да регистрира сигнали за ситост. Образуването на слюнка чрез бавното дъвчене също е важно за здравето на целия хранопровод. Още нещо, което може да взаимствате от това проучване, е че видът храна, която се консумира също оказва сериозно влияние. Участниците в споменатото проучване, които са консумирали зърнени култури и пълнoзърнести храни, са приели значително по-малко на брой калории, спрямо тези, които са консумирали рафинирани опции като бял хляб и печени и осолени продукти. Учените отдават голяма част от здравословните ползи на фибрите, които се съдържат в непреработените храни. Изводът, който може да се направи е, че подбора на здравословни избори – непреработени храни е ключов за постигане на отслабване без диета.

Здравословна замяна 21: Черно кафе вместо овкусено кафе

Когато се комбинира кафе със сметана и захар, калориите, които добавяте към менюто си ще окажат сериозно влияние. Освен допълнителни излишни калории, захарта дава бърза енергия, която повлиява на инсулина. От друга страна, чисто кафе може да ви помогне в по-бързото отслабване и редукцията на излишните килограми. Кофеинът всъщност е често използвана съставка в най-ефективните хранителни добавки за изгаряне на мазнини и отслабване. Ако изпитвате нужда да овкусите кафето си, използвайте съветите от точка 9.

Здравословна замяна 22: Пълнозърнест домашно приготвен сандвич вместо тостер

Тостер може да предостави огромен брой калории от нездравословни източници, особено ако използвате най-често предлаганите гарнитури – пържени картофи (полуфабрикат) и сосове. Много по-здравословен избор, с който ще контролирате приема на калории, ще е да си направите сандвич от пълнозърнест хляб, като добавите шунка, варени картофи, домат, авокадо, подправки и др.

Здравословна замяна 23: Варени яйца вместо пържени

Яйца и овесени ядки е една от най-добрите закуски, които може да направите. Комбинацията предоставя абсолютно всичко за пълноценен старт на деня, от което телата ни се нуждаят. Вземете предвид, че по-леко сварени яйца (рохки), запазват по-голяма част от полезните си хранителни вещества. Докато в белтъка се намира голямо количество качествен протеин, по-голяма част от витамините и минералите всъщност са концентрирани в жълтъка. Поради тази причина не препоръчвам да изпадате в крайности и да изхвърляте всички жълтъци. 2-3 жълтъка дневно не биха навредили с нищо, но ще предоставят полезни мазнини, протеин и пълна гама витамини и минерали.