"Колкото по-рано, толкова по-добре" – това е важно правило при ученето на чужди езици. В детските градини с изучаване на чужд език, децата не се стресират от това, че пеят песнички, броят кубчета или повтарят имената на предметите около тях на непознат език. В игрова форма те усвояват много думички и изрази, на които научават смисъла. Често родителите не разбират, че детето вече знае най-често употребяваните изрази в чуждия език, независимо че не ги употребява у дома. Оказва се, че децата в началото натрупват "пасивен речник", който постепенно започват да използват в своята реч. 

От 4-годишна възраст се счита, че децата вече може да прибавят в речника си чужди думи, като ги свързва с различни образи и предмети. Основно като учат песнички и стихчета на съответния език. Разбира се, не става въпрос за изучаване на граматическите правила на езика. За да не обърква детето езиците, при говоренето с него има нужда от ред. Затова трябва да бъде предварително уведомявано, когато ще се общува на непознатия за него език.

Оптималният вариант за посещаване на езиково училище или частен учител по чужд език е два пъти седмично по 2 часа. За това време е достатъчно да се получават нови знания, но и да има време за преговор на старите. Така чуждият език по-лесно се превръща в част от живота на детето.

Вторият добър период за интензивно изучаване на чужд език е във възрастта между 9 и 13 години, когато детето е овладяло основите на родния си език и с лекота може да надгражда изучаване на чуждия език. Тогава вече задължително се обръща внимание на граматиката и правописа.