Дядо Виктор

Имало едно време един дядо, на когото хич не се понравила идеята да сменя подгизналите пелени на внука си. А внукът му – мокър и кисел, стоял опикан до ушите и очаквал дядо му да направи нещо, за да се почувства по-комфортно. И дядото – Виктор Милс, направил нещото. След съвместна работа с P&G Exploratory Division, през 1957 г. 37 000 ръчно ушити пелени се появили на пазара в Рочестър, Ню Йорк. Нарекли ги Pampers.

Pampers – откритието, което прави обикновените пелени старомодни

През 1961 г. едно щастливо бебе се усмихва от рекламен плакат. То е обуто в памперс. До него – сериозно, отегчено, придържащо с една ръка същите онези подгизнали гащи каквито е имал внукът на Милс, стои друго бебе. То е с вече старомодните пелени и очевидно това не му харесва. Така изглежда една от първите реклами на марката.


Как точно е била измислена кройката, какви проучвания са направени и дали Виктор Милс е гледал на дупето на внука си като на научен проект не мога да кажа. Със сигурност мога да кажа обаче, че днес на всякакви въпроси от това естество могат да отговорят работещите в Изследователския център на P&G в Швалбах, Германия. Центърът е разположен на 22 000 кв. м. работна плош, в него работят хора от 20 националности, специалисти в 20 различни научни области.



2 млн. пелени годишно – това е бройката, която се тества тук. Всички те са подложени на 600 теста. В секретната лаборатория работят хора, достатъчно щури, че да измислят иновативни идеи, и достатъчно образовани, че да успяват да ги превърнат в реалност. Около 100 бебета седмично минават през лабораториите, за да покажат с реакциите, поведението и състоянието на кожата си какви са техните нужди.