#Квадратно дишане (за успокоение и концентрация на мисълта)
Помолете децата да си представят, че рисуват във въздуха с пръст един голям квадрат. На всяка чертичка от квадрата се прави кратко вдишване. След затваряне на въображаемия квадрат, се брои до четири и въздухът се изпуска бавно. Повтаря се няколко пъти, докато детето почувства лекота и спокойствие. Това упражнение е полезно не само за белите дробове, но и за концентрацията.
#Магически балон (за въображението и визуалната мисъл)
Това е упражнение за визуализация. Помолете децата да седнат или легнат със затворени очи. Те трябва да си представят един балон, който приближава и увеличава постепенно размерите си така, че да може детето да се побере в него. Следващата фаза е да си представи как то лети във вътрешността на балона. Третият етап е да провокирате въображението му – да си представи например как играе вътре със своите играчки, слуша музика, играе с приятели, танцува и т.н. Упражнението развива не само фантазията, но и визуалната мисъл, както и представата за пространство.
#Помнещи очила (за визуалната памет)
За целта на това упражнение е достатъчно да изработите чифт очила – от картон или хартия. Помолете детето, докато гледа през тях, да ви посочи три неща, които никога не е забелязвало в стаята преди. След това го накарайте да спре погледа си и да назове предмети в конкретен цвят – по негов избор. Третият етап е да го накарате да се опита да запомни колкото се може повече предмети и техните цветове. Идеята е, след като свали "помнещите очила", детето да отговори на въпроса: Кой конкретен предмет в какъв цвят е. Тази игра на наблюдение помага на децата да подобрят концентрацията и зрителната памет.
#Посетител от друга планета (за сетивната памет и чувствителност)
За целта ви е нужно да си набавите някакъв хранителен елемент – например стафиди. Помелете детето да затвори очи. Поставете в ръката му едно или няколко зрънца. Помолете го да си представи, че е посетител от друга планета. А сега нека да се опита да разгадае какво държи в ръката си. След това да отвори очи, да поднесе парченцето храна към нослето си, да я помирише, да опише аромата й. След това да я приближи до ухото си и да се вслуша в звука, който зрънцето издава, като го стисне между пръстите си до ухото. Кажете на малчугана да изследва вкуса и да се опита да го опише с думи и сравнения. Това е чудесно упражнение за развиване както на въображението, така и на сетивната памет и чувствителност.