84% от младите предпочитат да инвестират парите си в мечтаната почивка, вместо в луксозни стоки сочи доклад за глобални тенденции в пътуванията през 2023 г., според Ceomagazine.
Когато става въпрос за пътуване през 2023 г., организирането на нестандартни и завладяващи дестинации са сред изискванията на любителите на пътешествия.
Ето и какво очакват хората, които обичат да пътуват:
1. Екзотични и запомнящи се пътувания
През 2023 г. любителите на пътешествията са още по-взискателни по отношение на начина, по който избират да прекарат времето си далеч от дома. В резултат на това понятия като бавно пътуване, устойчиво пътуване, духовно уединение, Dolce Vita и благополучие придобиват ново значение.
„Пътешествениците предпочитат по-екзотични места и нестандартни преживявания“, казва Лиза Пайл, вицепрезидент продажби и генерален мениджър за Азиатско-тихоокеанския регион. „Повече от всякога пътуващите търсят възможности да се свържат с местните хора и общности“, допълва тя.
„Круизните маршрути трябва да бъдат още по-завладяващи“, подчертава Пийл. Техният фокус е върху извеждането на хората от зоната им на комфорт и потапянето им в местните култури. Клиентите очакват по-задълбочени преживявания. На Големия бариерен риф, те не искат само да се гмуркат, а да го преживеят с професионалист, който да им обясни подробности за средата на рифа, според експерти.
Критичният момент в тенденциите за пътуванията през 2023 г. е при персонала.
Става въпрос за професионалистите в скокове с парашут, водачите по рифовете и всички онези, които се грижат за престоя на екскурзиантите.
2. Водещи цифрови технологии
Хотелите могат да обогатят преживяването на гостите и чрез технологиите. Така персоналът може да се съсредоточи върху отношението към гостите.
Технологиите могат да доведат до безпроблемно и по-малко стресиращо преживяване. Чрез мобилни приложения и чатботове за обслужване на клиенти, до добавена реалност, която позволява на пътниците да разглеждат хотелските стаи преди да направят резервация.
3. Инвестиране в качество и по-дълъг престой
С навлизането на дистанционната работа, се появяват и повече хора, които искат да работят, докато пътуват. Тази гъвкавост на работното време увеличава продължителността на престоя в хотелите и увеличава търсенето на единични апартаменти.
„Пътуването през уикенда вече не е от петък до неделя, а от четвъртък до понеделник, може би с включен ден за дистанционна работа“, казват специалисти. „Гостите на различни хотели правят резервации по-рано от всякога, за да си осигурят предпочитания апартамент. Те също така резервират и по-висока категория стаи“, казват от агенции.
Младите все повече възприемат идеята за инвестиране в луксозен начин на живот, това променя демографския фактор, допринасящ за индустрията на луксозните пътувания, като държи туристическите компании нащрек.