Мартин Скорсезе представи новия си филм „Ирландеца“, който е криминална драма от три часа и половина със 160 милиона долара бюджет. И докато голяма част от критиците превъзнасят филма, други отправят към него една критика, която Скорсезе не чува за пръв път – във филма женските образи остават на заден план.
Звезди в „Ирландецът“ са Робърт де Ниро и Ал Пачино, които ще бъдат дигитално подмладени за някои от сцените (именно на това се дължи огромният бюджет на продукцията, която ще може да бъде гледана на стрийминг платформата Netflix). Във филма има и женски персонажи, като героинята на Ана Пакуин, но тяхната роля е съвсем незначителна и нямат почти никакви реплики.
На пресконференция в Италия режисьорът беше попитан за неравностойното представяне на половете във филмите си и изглежда се подразни: „Така е още от 70-те. Постоянно през годините ми се е налагало да отговарям на този въпрос. Задължително ли е да включвам женски персонажи? Ако историята не го изисква, тогава просто ще е загуба на времето на всички. А ако историята изисква женски персонаж в главната роля, тогава защо да няма?“
Критиците на Скорсезе всъщност не са съвсем прави, защото в някои от филмите му има жени в главните роли. Такива са „Алис не живее вече тук“ от 1974 г., „Невинни години“ от 1993 г. и „Казино“ от 1995 г. Мишел Пфайфър, Уинона Райдър и Шарън Стоун са участвали в главни роли в неговите филми, като за „Казино“ Стоун дори получи номинация за „Оскар“.
Големият режисьор не изключва възможността в бъдеще да създаде друг филм с жена в главната роля, но не е сигурен, че ще му остане време за това: „Аз съм на 76 години. Откъде ще намеря време? Не знам какво ще се случи. Никой не знае. Вече не ми остава време.“
Въпросът с представянето на женските образи в киното става все по-важен в днешно време, но Скорсезе изглежда е прав, че ненужното запълване на филмите с женски образи не дава желания резултат. Въпреки че беше пълен с големи актриси, „Бандитките на Оушън“ успя да събере по-малко от 300 млн. долара. Още по-голям провал се оказа високобюджетният „Ловци на духове“ от 2016 г., в който главните роли се изпълняваха от жени. От друга страна филми, в които женските роли са вкарани по-естествено, постигат високи резултати – примери са „Замръзналото кралство“ и „Алиса в страната на чудесата“, които донесоха приходи от над милиард долара.