Дизайнерът Пиер Карден е починал в болница близо до Париж, съобщи семейството му.
Той е роден в Италия и е последното от общо 11-те деца на родителите си. Изплашено от Мусолини, семейството се премества във Франция, където Карден работи като шивач по време на фашистката окупация.
Началото на кариерата му звучи като начало на приказка - в Париж Карден посещава врачка, която му обещава, че името му ще се прослави в цял свят. Той решава, че тя е луда, но я пита познава ли някой в града, защото иска да си намери работа. Тя му дава име, а когато Пиер пита случаен човек на улицата да го упъти за посоката се оказва, че това е именно човека, чието име му е дала жената.
Така Карден се оказва в модната къща Paquin, където се запознава с Жан Кокто и започва да работи върху костюмите за неговата адаптация на "Красавицата и звярът". Режисьорът е толкова впечатлен от младия талант, че скоро го запознава с Кристиан Диор.
През 50-те години той създава собствената си модна къща и бързо пристъпва към революция в модата.
Негово дело са т. нар. "рокли балони", както и саката без яка (каквито са носили "Бийтълс").
Много от светилата на модата по това време като Ив Сен Лоран се отнасят с пренебрежение към Карден. "Канех ги на ревютата си, но те никога не идваха", споделя той.
Дизайнерът изключително се вдъхновява от космическата програма "Аполо", която първа изпраща човек на Луната, и решенията му стават все по-авангардни.
През 70-те години той създава собствена линия парфюми и се заема с индустриален дизайн - освен неща от порцелан и скулптури, той разработва интериорите на автомобили и външния вид на самолети. Името му наистина се прочува в цял свят.
Той разбира, че може да го използва като търговска марка и започва да лицензира продукти, които нямат нищо общо с високата мода.
"Готов съм да сложа името си върху всичко! Имам дори собствена вода. Ще правя парфюм, сардини. Защо не? Ако някой ми предложи да създадем тоалетна хартия, ще се съглася."
В различните му предприятия работят над 200 000 души.
Продукцията му се използва от над 150 млн. души в цял свят и прави над 12 млрд. приходи годишно. Той има над 500 патента в различни области на забавлението, архитектурата, изкуствата, технологиите и домашните потреби.