В условията на онлайн обучение и продължителен престой у дома, правилата за движението по пътищата се оказват позабравени от най-малките ученици. Това споделят начални педагози от 40-те училища в страната, които през ноември се включиха в образователната кампания „Пресичам безопасно с TEDI”.
Второто издание на инициативата беше с разширен обхват – освен деца от София, Пловдив, Варна, Бургас, Ловеч и Велинград тази година за първи път се присъединиха и ученици от първи до трети клас от Русе, Стара Загора, Хасково и Благоевград. Интерес проявиха и много други учебни заведения от населени места в страната, извън първоначално предвидените. До момента в кампанията през ноември са участвали над 15 000 ученици, като се очаква техният брой да нарасне поради забавянията, причинени от периодите на дистанционно обучение.
Виртуалният урок, с който мечето TEDI помага на децата по достъпен и атрактивен за тях начин да допълнят и обогатят знанията си по пътна безопасност, е разработен в три части. Те представят трите роли на децата като участници в движението по пътищата – пешеходци, пътници (в лек автомобил) и водачи (на велосипеди и тротинетки). Ситуациите са представени с нагледни примери на правилно и грешно поведение, с участието на български деца и обяснени от инспектори от МВР – пътна полиция. Урокът е последван от тест за проверка на знанията, както и допълнителни творчески занимания и прилагане на новата информация в реална градска среда и на училищните полигони.
Преподавателите споделят, че по време на урока децата задават много въпроси и споделят ситуации от своя опит, което показва, че вниманието им е ангажирано и добре осмислят получената нова информация. Учениците в тази възраст имат развито нагледно образно мислене, затова, според тях, подходът с визуални демонстрации от деца на същата възраст носи много добър резултат за възприемането на знанията.
Институционална подкрепа на проекта за втора поредна година бе оказана от Министерство на образованието и науката и от Министерство на вътрешните работи – пътна полиция. Експерти от двете министерства участват в целия процес – от разработването на материалите до координация и съдействие в процеса на реализация, съвместно с инициатора на кампанията „Тимбарк България“.
Мечето TEDI кани всички деца, които искат да бъдат по-уверени на пътя, да гледат видео материалите на presicham-s.tedi.bg, а след това да попълнят теста, с който да проверят своите знания.
„Радостни сме, че отново получаваме сърдечни и позитивни отзиви от училищата – темата е важна за децата и ги вълнува, а заниманията преминават с активно участие и засилен интерес от тяхна страна. Мечето TEDI ще продължи да бъде верен приятел и съветник на децата за тяхната безопасност на пътя“, каза Савина Паликарева, маркетинг мениджър на „Тимбарк България“.
Компанията дългогодишно развива партньорски програми с образователни институции и осъществява различни инициативи в полза на общността, като фокус е грижата за децата и насърчаването на спорта и активния начин на живот.
За TEDI
Продуктовата линия детски нектари и сокове TEDI е лансирана на българския пазар през 2006 година и оттогава е сред най-предпочитаните напитки както от децата, така и от техните майки заради високото си качество и добър вкус. През 2012 година рецептата е подобрена с добавяне на мед.
Брандът TEDI е добре познат на пазара с висококачествените си морковени нектари, но включва още и 100% сок от ябълки, плодови напитки за по-големите и мус със 100% плодово съдържание под формата на пюре. Продуктите TEDI съдържат витамини А и C, които са изключително полезни за детския организъм и се произвеждат по най-модерна бутилираща технология с ниска пастьоризация, която запазва всички полезни вещества.
Симпатичното мече TEDI, популярният герой на марката, е любимо на децата със своята енергична, весела и забавна натура. TEDI се появява не само в рекламите и на етикетите на продуктите, но и на различни събития на живо, където предпочитаното му занимание е да играе и общува с малчуганите.