Всички сме запознати със суперлативите, с които хлябът от ръж заслужено може да се похвали. Факт е, че ръженият хляб, особено пълнозърнестият, е полезен за здравето и е препоръчително по-често да бъде част от ежедневната ни трапеза. Знаем ли обаче на какво се дължи това?

1. Ръженият хляб е богат на растителни влакнини

Пълнозърнестото ръжено брашно е по-богато на необходимите растителни влакнини в сравнение с пълнозърнестото пшенично брашно. Вътрешната част, или нишестената ендосперма на ръжените зърна има значително по-високо съдържание на растителни влакнини от пшеничните зърна, поради което ръженото брашно, когато не е пълнозърнесто, също е с по-високо съдържание на растителни влакнини от бялото пшенично брашно. Растителните влакнини стимулират функцията на червата и намаляват риска от запек. Разтворимите влакнини също така увеличават вискозитета на хранителната маса, поради което забавят изпразването на стомаха и тънките черва. Това води до увеличаване чувството на ситост, което може да намали хранителния прием.