Според ново проучване средностатистическата жена, която има деца, днес се чувства като „лоша майка“ 156 пъти годишно.

Изследване, направено сред 2000 майки, разглежда преживяванията им след раждането на децата и установява, че една трета от тях понякога се чувстват като "лоши майки".

Шестдесет и пет процента от майките използват социални медии, 26% не ги използват, а резултатите показват, че при тези, които ги използват, вероятността да се съмняват в качествата си като родители е повече от четири пъти по-голяма (46% срещу 11%).

Повече от три четвърти са съгласни, че социалните медии оказват натиск върху майките да изглеждат или да се държат по определен начин (77%), а подобен процент заявяват, че обществото има твърде много очаквания за това каква трябва да бъде една майка (79%).

Проучването също така установява, че мнозинството от американските майки, които са чували за "momfluencers" (влиятелни личности в социалните медии, които споделят живота си на майки с последователите си), гледат тяхното съдържание (83%).

Снимка: iStock

65% от участвалите в проучването майки се чувстват по-несигурни, след като са гледали подобно съдържание.

И все пак една от всеки седем не смята, че "momfluencers" представят реалистично майчинството.

Интересно обобщение от изследването е, че тези, които използват социалните медии, са по-убедени, че "momfluencers" наистина представят майчинството, в сравнение с тези, които не са активни в тези платформи (83% срещу 47%).

Проучването, проведено от OnePoll в партньорство с Intimina, установява още, че когато виждат други майки по телевизията или в социалните медии, анкетираните се чувстват принудени да добавят някои неща към ежедневието си, като например да спортуват (46%), да готвят (44%) и да се събуждат рано (43%).

Четиридесет и два процента смятат също, че трябва да се справят с домакинската работа, а други 37% се чувстват притиснати да готвят с "органични" храни.

Когато си спомнят за първите дни на майчинството, 53% признават, че през първата година са се сравнявали с други майки. Тези, които използват социалните медии, са четири пъти по-склонни да се сблъскат с това, отколкото майките, които не го правят (73% срещу 17%).

Снимка: iStock

Те също така са се чувствали несигурни за тялото си вътрешно (18%) и външно (31%).

Четиридесет и един на сто казват, че тялото им не се е върнало към предишния си вид, а 69% от тези, чиито тела не са се върнали към предишния си вид, се притесняват, че никога няма да изглеждат като преди.

Всяка седма жена споделя, че е по-трудно да се грижи за тялото си, откакто е станала майка, а 61% са забелязали трайни външни промени като стрии (54%), увеличаване на теглото (45%) и промяна в косата (41%).

Вижте във видеото какво споделя Златка Райкова за ролята си на майка, актриса и дизайнер: