В България практиката с домашното обучение не е особено разпространена. Причините:

- установени традиции на обучение на децата в общинските или частни училища;
- родителите работят и нямат време да обучават децата си;
- семейството не се чувства достатъчно добре подготвено, за да преподава на децата.


От 2014 г. в България е позволено вкъщи да учат и деца над 16 г., такива със здравословни проблеми, с изявени дарби и деца в задължителна училищна възраст, чиито родители са преценили, че имат възможността да ги обучават у дома.

Погрешно е да се смята, че домашното обучение представлява единствено формата, при която родителите преподават на децата си. Този вариант включва и обучение от професионалисти в родителски кооперативи, например. В тези общности се събират родители, които споделят общи интереси. На ротационен принцип те се грижат за децата и наемат професионалисти и педагози, за да обучават децата.

Друг вариант е детето да бъде частен ученик. При тази форма то се обучава вкъщи и се явява на изравнителен изпит в избраното училище. По този начин могат да се водят дори две паралелни обучения. Често се предпочитат за образование в езикови гимназии, например.


Защо е полезно домашното обучение?

В анкета, проведена сред 15 млади майки от България, само една от тях споделят, че би направила така, че детето й да се обучава по начин, различен от традиционния - в общинско или частно училище. Причините останалите да не одобряват домашното обучение са - че те самите не се чувстват достатъчно подготвени, за да предават знания на децата им, и липса на време и нерви за справяне с тази отговорна задача. Друга причина е желанието детето да се приобщава в обществото и да се учи да се справя само с живота. 

Защо е полезно домашното обучение?

1. Има индивидуален подход към всеки ученик.

2. Развиват се и се акцентира върху умения, които детето съзнателно или не показва, че има.

3. Не се влиза в матрицата на общественото обучение.

Какви са рисковете?

1. Да научи много теория, но да няма никаква практика.

2. Да не умее да се социализира в обществото.

3. Да усвои погрешно усвоени знания от родителите или наетия преподавател.