Двама студенти от Техническия университет в София решават да създадат компютърна игра, която да помага на страдащите от депресия в преодоляването на негативни емоции. Те са се вдъхновили от класическите книги игри, популярни в България през 90-те години на 20 век, в които читателят сам определяше по-нататъшния ход на действията на главния герой.

Проектът се нарича Foxdance и кандидатства в преакселераторската програма Beyond на Джуниър Ачийвмънт България (JA Bulgaria).

 

Снимка: Foxdance

Разговаряме с  един от авторите на идеята - Йоан Данаилов.

Какъв ще е основният сюжет и как се определя/избира героят?

Сюжетът на играта ни се върти около идеята за лов на вещици. Един ден главният герой започва да осъзнава колко е покварен света около него и тръгва на приключение да прочисти земите от покварата, като първото предизвикателство пред него е, че започва да вижда мистериозно същество в сънищата си. Силен инструмент в играта ни ще е метафората. Например съществото, появяващо се в сънищата, ще е израз на всички негативни емоции на главния герой, ще се появява в сънищата, защото те са връзката между несъзнателното и действителното. За главен герой може да се приеме всеки един човек, който е повлиян от негативните емоции и проблеми.

Идеята за сюжета имам още от гимназията, преподавателката ми по БЕЛ, изключителна жена, когато усетеше, че някой има интерес или талант в писането, се опитваше максимално много да го насърчи и да му помогне в тази насока. Тогава и аз се изявих като ентусиаст, но мога да кажа, че със сигурност талант в писането нямах. Първоначалните ми опити бяха по-скоро провали, но учителката ми твърдо настояваше да не се отказвам и да продължавам.

Спомням си, че един ден бях силно разочарован от постъпка на мой близък човек и се чудех как трябва да постъпя. Хванах лист и химикалка и започнах да пиша – това, което днес използвам като основа за играта си.

Какво се крие зад името Foxdance?

Името Foxdance или “Танц на лисица” - произлиза от първоначания злодей - съществото от сънищата, което както беше споменато, е израз на негативните емоции и чувства на играча – следователно заглавието може да се интерпретира като “Танц на емоции”.

Игра или игрови сериал?

Най–голямо вдъхновение за нас е видео играта Life is Strange, от който взаимстваме този choose your own adventure принцип (филмът Black Mirror:Bandersnatch също е добър пример) и принципа на разделение по епизоди.

Какво е "more personal version of the game" (по-индивидуална версия на играта)?

Проявлението на негативните емоции и проблеми е изключително индивидуално при всеки един човек, затова целта ни е да предоставим максимално персонализиране на играта от страна на играча – да имаш възможността да играеш нещо, в което си co-creator. Под "a more personal version of the game" oсвен персонализиране на сюжета, някои от другите ни идеи са да предоставим вариант за създаване на собствен герой – както е например в игри като Sims и Worls of Warcraft.

Друга идея, която е по-скоро абстрактна за момента, е, че искахме да предоставим на ограничен брой потребители възможността да внесат свой собствен предмет в играта. Например представи си колко би било яко, ако можеше да вземеш часовника на ръката ти, който ти е много скъп и важен, и в играта.

Разкажете повече за себе си? Защо решихте да изследвате именно хората с депресия?

Главните създатели сме аз, Йоан Данаилов, и колегата ми Петко Стоянов. Познавам Петко от около 2 години, но мога да кажа, че за това кратко време стана един от най-добрите ми приятели, добре се сработваме и решихме че искаме да работим заедно по този проект. И двамата сме студенти в Технически университет и имаме интереси в областта на програмирането, game-development-a и разбира се видеоигрите – запалени геймъри сме от деца!

Един от проблемите, който виждаме в света и ежедневието си е, че все повече хора страдат от състояния като самота, безпокойство, депресия – като по статистика това са над 320 мл. души в цял свят. Според мен всеки един човек, както и аз, се е сблъсквал с подобни проблеми, като най-податливи на тези състояния са младежите. Мисията ни е да направим продукт, които по интуитивен и познат за потребителя начин – видео игра да помага със справянето на подобни проблеми. Скоро към екипът ни ще се присъедини и специалист по психология, който ще консултира този аспект на проекта.

Ако харесвате идеята и искате да зададете въпрос, може да се свържете с екипа на email: Foxdanceofficial@gmail.com или във Фейсбук www.facebook.com/foxdanceofficial