Всеки път, когато някоя знаменитост мине по червения килим, безброй камери проблясват към нея, увековечавайки както момента, така и блестящата визия и специално подбрания за случая тоалет. Последната церемонията по връчване на наградите "Златен глобус" е най-свеж пример за това.
Зендая привлече внимание с ретро блясъка на роклята ѝ на LOUIS VUITTON.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Анджелина Джоли пък беше ослепителна с екстравагантния модел на Александър Маккуин.
Тилда Суинтън обра овациите със специално създаденото за нея бродирано сако на Chanel.
За подобни облекла обикновеносе говори дълго след събитието, предвид, че се споделят в социалните медии и се анализират от инфлуенсъри, модни експерти и журналисти. Но истинската съдба на облеклата е доста по-различна.
Едва в последните две десетилетия носените от звездите дрехи се превърнаха в нещо повече от просто облекло за една вечер. Класически пример за това е бродираната жълта рокля на Dior, проектирана от Джон Галиано за Никол Кидман за вечерта на Оскарите през 1997 г. Това е един от повратните моменти, които променят традициите в облеклото на червения килим, тъй като вече открито се демонстрира партньорството между модните къщи и известните личности. Нещо, което почти не съществува преди това, уточняват от CNN.
Така следва епоха, в която цели екипи от стилисти и дизайнери участват в събития от висок клас като Мет Гала и наградите "Оскар". И предвид огромното количество хора, които се включват в създаването на една дреха, все повече започва да се мисли за това какво ще се случи с нея след бляскавата вечер.
В повечето случаи дрехите се връщат в модните къщи, в които са проектирани, макар някои знаменитости да успяват да ги закупят за себе си. Като Ким Кардашиян например, която неотдавна сподели пред Vogue, че е запазила почти всички рокли от участията си в Мет Гала.
Първото, което се случва с дрехите, появили се на червения килим, е почистване - най-често химическо, в краен случай изчеткване или изпиране.
След това се озовават в специализирани хранилища - като архив на модна къща. И остават на тези места с години, като са внимателно поддържани на определена светлина и контролирани нива на температура. Напускат мястото само ако бъдат избрани за изложби или за да бъдат носени отново - все по-често срещана практика с възхода на винтидж модата на червения килим. Транспортирането им не е никак лека задача, тъй като трябва да се запазят всички фини мъниста и тежки кристали, пришити върху деликатни платове от тюл. Затова се използват персонализирани стойки или специални сандъци.
Така, с времето, дрехите от червения килим се превръщат в истински произведения на изкуството. Те вече са експонати и артефакти, които спокойно могат да бъдат изучавани от някой бъдещ историк.
Все пак дизайнерски рокли могат да се намерят понякога на свободния пазар, дори и по нетрадиционен начини. Твърди се, че след "Златните глобуси" през 2019 г. Лейди Гага оставя атрактивната си рокля в хотелската стая, която по-късно е взета от икономка. Впоследствие служителката казва, че това е подарък за нея от хотела и дори я предлага на търг. Въпреки че с днешна дата така и не е ясно дали продажбата изобщо е осъществена.
Но има дрехи, които не оцеляват дори и за вечер. За представянето си на Мет Гала през миналата година, южноафриканската певица Тайла носи създадена специално за нея рокля на Balmain, покрита с три нюанса пясък и смесена с микрокристални шипове.
Разбира се, това е една от най-впечатляващите визии на вечерта. Но по-късно самият дизайнер Оливие Рустейнг отрязва дългата пола с ножица, позволявайки по този начин на Тайла да ходи - след като се оказва, че има нужда от четирима мъже, които да я изкачват по стълбите.
Още фантастични рокли от червения килим - виже във видеото.
Последвайте ladyzone.bg във FACEBOOK
Последвайте ladyzone.bg в INSTAGRAM
Последвайте ladyzone.bg в ТIKTOK