В рядко интервю, в което обсъжда музиката си, звездата Барбaра Стрейзънд разказва за възходите и паденията в началото на кариерата си, за трудния преход към поп музиката и за това как е преодоляла подигравките с външния ѝ вид.
В същия период от време, в който изпълнители като „Бийтълс“ и Боб Дилън правят революция в света със стряскащо ново звучене, Стрейзънд се превръща в техен съперник в класациите с албуми, които по някакъв начин карат десетилетни песни да звучат като своеобразна революция. Две години след старта на работата ѝ в "Бон Соар", "Колумбия Рекърдс", същата компания, която наскоро е подписала договор с Дилън, поема пълния контрол над артисатичната ѝ кариера.
Мениджърите ѝ предлагат дебютният ѝ албум да бъде запис на живо от клуба, който я е лансирал. Като се има предвид силата на концертите, които записват, тя очаква да бъде развълнувана от записите. Но "когато ги чух, бях много разочарована", казва тя. "Качеството не ми хареса. Тази стая не беше предназначена за звукозаписно студио."В почти двучасово интервю, проведено по телефона, певицата разказа за мотивите зад ранните си записи - нещо, което тя рядко прави, отчасти защото рядко я питат. Споменът на Стрейзънд за ранните ѝ дни в Бруклин, както и за формиращите я музикални вдъхновения, се изостря през последните няколко години, които тя прекарва в писане на мемоарите си. "Никога преди не ми се е налагало да анализирам музиката си", казва тя.
Спомените ѝ за музиката датират от петгодишна възраст. "Винаги съм била детето в квартала, което нямаше баща, но имаше добър глас", казва тя. (Бащата на Стрейзънд умира от епилептичен пристъп, когато тя е едва на една година). "Обичах да пея в коридора си в Бруклин, защото той беше с висок таван и когато пеех, ехото отекваше".