Всеизвестно е, че модната надпревара е голямa. С всеки следващ сезон дизайнерите се стараят да бъдат сред тези, които ще направят новото стилово откритие. С годините обаче тенденциите се променят и всяка следваща не изглежда като предишната.
Големите марки са вече добре установени в потребителското съзнание. Що се отнася до младите дизайнери – те се учат от големите, спазвайки актуалните правила в индустрията.
Тези, които през 1980 и 1990-те години налагаха тенденцията на големите лога и съразмерните емблеми, въвеждат нов тренд сред брандирането на дизайнерските стоки.
Съвременната мода вече не се римува с големите надписи GUCCI, YSL или FENDI на гърдите, а със сравнително дискретни знаци, загатващи марката.
Прави ли ви впечатление, че от няколко години CHANEL обозначава своите дрехи и аксесоари с все по-малко лого? Днес, френската луксозна марка залага на ненатрапчив брандинг – например на класическия модел чанта CHANEL, марката е маркирана със ситен надпис на закопчалката, а ако има лого, то се слива с цялостната визия на модела и е почти незабележимо.
Модните привърженици все по-малко желаят да парадират с марковия си гардероб. Предвид световната икономическа ситуация, днес е (почти) срамно някой да демонстрира, че има средствата, за да си купува луксозни артикули. Въпрос на етика.
Всичко започва през 1960-те години, когато висшата мода се демократизира и постепенно става достъпна за всички. Дизайнери като Габриел Шанел и Ив Сен Лоран преразглеждат смисъла на съвременния стил, основавайки своите prêt-à-porter линии.
Постепенно това, което не е било достъпно преди, се превръща в най-важен избор за жените по света. Затова и пазарът достига логичен апогей - все повече луксозни марки излизаха на международния пазар, разнообразявайки модния хоризонт със своите творчество и стил.
В така получилата се ситуация, за да могат да се различават една от друга, всяка една от модните компании залагаше на разпознаваемо и запомнящо се лого. Това е било необходимо, за да могат тези компании по-добре да се наложат на модната сцена и същевременно да се открояват от останалите. От потребителска гледна точка, хората са били щастливи от модния прелом и с гордост са носили дизайнерските си дрехи, без да обръщат внимание колко голяма е емблемата на избраната марка.