Всеизвестно е, че модната надпревара е голямa. С всеки следващ сезон дизайнерите се стараят да бъдат сред тези, които ще направят новото стилово откритие. С годините обаче тенденциите се променят и всяка следваща не изглежда като предишната. 

Големите марки са вече добре установени в потребителското съзнание. Що се отнася до младите дизайнери – те се учат от големите, спазвайки актуалните правила в индустрията.

Тези, които през 1980 и 1990-те години налагаха тенденцията на големите лога и съразмерните емблеми, въвеждат нов тренд сред брандирането на дизайнерските стоки.

Съвременната мода вече не се римува с големите надписи GUCCI, YSL или FENDI на гърдите, а със сравнително дискретни знаци, загатващи марката.

Прави ли ви впечатление, че от няколко години CHANEL обозначава своите дрехи и аксесоари с все по-малко лого? Днес, френската луксозна марка залага на ненатрапчив брандинг – например на класическия модел чанта CHANEL, марката е маркирана със ситен надпис на закопчалката, а ако има лого, то се слива с цялостната визия на модела и е почти незабележимо.

Снимка: CHANEL SS15

Модните привърженици все по-малко желаят да парадират с марковия си гардероб. Предвид световната икономическа ситуация, днес е (почти) срамно някой да демонстрира, че има средствата, за да си купува луксозни артикули. Въпрос на етика.