7 от 10 представители на поколението, родено в първите години на века – милениалите (поколение Y) и Gen Z (поколение Z), предпочитат да общуват цифрово, сочи ново проучване.

Съвременните младежи използват най-вече текстови съобщения, отколкото лична комуникация.

Изследователи от LivePerson са анкетирали повече от 4000 млади хора в няколко западни държави, което им е помогнало да открият приоритетите и предпочитанията на милениалите и поколение Z.

65% от анкетираните в световен мащаб посочват, че по-често разговарят с връстници чрез текстови съобщения или мобилен телефон, но този брой е още по-висок в англоговорящите страни.

Какви са разликите в предпочитаният на минелиниалите и поколение Z?

Около 62% предпочитат да оставят портфейла си вкъщи, отколкото телефона си, когато излизат навън.

Милениалите са склонни са да пишат по-дълги съобщения и да изразяват своите мисли по-детайлно. Те по-често използват емотикони и класически интернет мемета в комуникацията си. Милениалите са по-склонни да разделят личното и професионалното общуване.

Снимка: iStock

Поколение Z използват значително повече визуални елементи. Като основен начин на изразяване използват стикери и емотикони. Предпочитат кратки и директни съобщения, често с абревиатури и интернет жаргон.

Z поколението се чувства комфортно с видео разговори и виртуални срещи като алтернатива на личните срещи. Размиват границите между личното и професионалното общуване, често използвайки една и съща платформа за двете.

Снимка: iStock

70% от участниците в новото проучване заявяват, че спят на една ръка разстояние от телефона си. Малко повече от половината твърдят, че проверяват телефона си за известия, ако се събудят по средата на нощта.

Големи групи смятат, че е нормално да използват телефона си в ситуации, които по-възрастните смятат за неподходящи. Такъв пример е масата за хранене, като 42% от анкетираните твърдят, че използват телефона си, докато се хранят.

„Искахме да разгледаме по-отблизо аудиторията на младите потребители, в различни държави “, каза Рурик Бредбъри - глобален ръководител на комуникациите и изследванията на LivePerson.

„Това, което виждаме в данните от изследването, е, че телефонът наистина се превръща в продължение на самия човек, а платформите и приложенията в него заемат повече място от офлайн взаимодействията им“, добави Бредбъри.

Проучването обхваща младежи в шест държави - САЩ, Великобритания, Австралия, Франция, Германия и Япония, сочи БГНЕС.