Представителите на поколение Y се възприемат като преходно поколение, а на поколение Z като децата на хилядолетието.

Поколение Y обхваща хората родени в началото на 1980-те и завършва с от средата на 1990-те до началото на 2000-те години. Те съставляват около 27% от работната сила, сочи изследване на Българска стопанска камара. Поколението Z включва родените от средата на 90-те години на миналия век до първите 10 години на 21 в.

Ако милениалите са поколение, което избягва и отлага създаването на семейна среда, защото често изпитва страх и несигурност, то характерните белези на поколение Z са сходни. Всички настъпващи промени носят силна несигурност за Y, много често именно от това е провокирано желанието им да избягва прибързаните решения и да планира дългосрочно.

Поколение Z пък живее в свят, който не е създаден за тях. Те са обречени да съзряват във време на непрестанни икономически и социални промени и по тази причина отдават най-голямо значение на динамиката и бързината на всички тези аспекти, а не толкова на самите процеси.

Милениалите отдават първостепенно значение на глобалните и локалните социално-икономически, екологични и технологични събития. За разлика от поколение Z, които възприемат технологиите като даденост и не се впечатляват толкова, поколение Y е много по-чувствително към новостите и събитията в тази област. При поколение Y се наблюдава нарастващ интерес и към политическите събития.

Семейство

Семейната среда, в която са израснали хората от поколение Y e близка до характеристиките на тази на поколение Z. Това прави хората, родени в годините, когато поколенията се разграничават, със много сходни белези до предходното или следващото поколение.

За милениалите е характерно, че отлагат традиционните етапи в живота си като брака и родителството. Освен това милениалите са склонни да ценят баланса между професионалния и личния живот. Поколение Z е малко по-консервативно в сравнение с милениалите. Израствайки в свят, в който семейните структури са все по-разнообразни и приемането на различни семейни споразумения е по-често срещано, поколението Z има различни възгледи за брака и родителството. Някои изследвания сочат, че поколението Z дава приоритет на стабилността и сигурността във взаимоотношенията и е по-склонно да търси дългосрочни партньорства.

Работа

Милениалите търсят работа, която носи определен смисъл за тях с възможности за кариерно развитие и баланс между професионалния и личния живот. А поколение Z навлиза в работната сфера с различен набор от очаквания и предпочитания в сравнение с милениалите. Те са известни със своя предприемачески дух, желание за независимост и интерес към нетрадиционни кариерни пътища.

Мода

Милениалите са повлияни от широк спектър модни тенденции. Те са склонни да ценят индивидуалността и себеизразяването чрез избора си на облекло, като често прегръщат смесица от висша и ниска мода. Устойчивостта и етичната мода са сред важните съображения за много милениалите, което води до все по-голям интерес към екологични и социално отговорни марки за дрехи.

Поколението Z е известно с бързия си подход към модата, подхранван от социалните медийни платформи като Instagram и Tik Tok. Те умеят да се ориентират в онлайн пазаруването и се влияят силно от влиятелни личности в социалните медии. Поколението Z е склонно да възприема смели стилове, като често смесва и съчетава различни тенденции, за да създаде свой собствен уникален външен вид. Устойчивостта също е важен фактор за много от представители на поколението Z.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement