Лоялността е едно от нещата, които показват, че служителите са удовлетворени от работата си. Успехът на лидера е значителен, когато успее да заслужи лоялността на членовете на своя екип. Независимо, че в съвременния свят се приема, че парите са основният мотивиращ фактор, лоялността е психологическа характеристика - проява на почтеност и добросъвестност към работата, колектива, институцията, организацията.
Желанието на човек да се стреми към успеха по формулата "Ние - не само Аз”.
Колкото повече се гони печалбата, толкова лоялността започва да се пренебрегва. Никой не работи във вакуум и отношението на всеки въздейства върху околните, без значение къде се намира в йерархията. Ето препоръките на д-р Дийпак Чопра
как да се запази лоялността на работното място:
1. Въздържане от прояви на нелоялност -
клюки в офиса, разпространение на мълва, "удари под кръста”.
2. Работа върху обединяване на усилията.
Бъдете съпричастни и състрадателни към хората, с които работите. Подкрепяйте новите проекти с готовност, дори да не получавате веднага материална награда.
3. Уважение към конкурентите.
Фактът, че се конкурирате с другите в работата, не ви прави враждуващи съперници. Не се очаква само един да победи. Целият отбор трябва да победи.
4. Споделяне на постигнатите успехи.
Включване на екипа в наградите и оценките, които се получават. Когато е възможно, правете значими жестове чрез партита, бонуси, подаръци, като знак на оценка.
5.Повече яснота без тайни.
Правете намеренията и решенията по възможно най-ясен начин. Споделянето на финансите със служителите печели лоялност. Това е начин да се затвори дупката между мениджър и работещи.
6. Няма "Аз” без "Ние”.
Това си напомняйте всеки ден, за да бъдете скромни в успехите си и все по-способни за оцеляване в кризата.