Идва моментът, както в детските градини, така и извън тях да изберем правилния (нашия) учител. Ако сме били доволни от досегашния, какъв е начинът да го запазим и занапред?! Лесно е, стига въпросният учител да има допълнителни занимания с деца извън детските заведения, а това е доста честа практика. Все пак има и такива, които рядко се занимават с подрастващи деца след градината. Тогава?!

Обикновено професионалните педагози се познават, независимо от сферата, в която работят. В случай, че педагогът, при когото сме били досега, не се занимава извън детската градина, може да поискаме съвет от него. Въпреки че професионален педагог не винаги означава да си разбира от работата. Дааа, много често попадаме и на такива, да ме прощавате за израза, от които и „чеп за зеле не става". За съжаление при някои учители не винаги желанието се припокрива с възможностите. И не винаги квалифицираното образование може да помогне!

Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos
Е, как тогава да разберем кой какъв е? Хм, да не ви заблуждавам - ама, е трудна работа! Това става с времето...

Все пак донякъде може да разберем дали това е нашият учител, независимо дали някой ни го е препоръчал, или случайно сме попаднали на него от някой сайт. Няколко са начините на първо четене:

Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos

1. Трябва да слушаме какво ни казват и децата, но все пак да не приемаме за чиста монета всичко – децата обичат и да украсяват думите си!

2. Да наблюдаваме реакциите на педагога - как говори, дали е убедителен в това, което казва, да ли не иска да ни върже чисто финансово към себе си и всява ли нужния респект у децата!

3. Крайният резултат, независимо под каква форма и къде е поднесен той – сцена, приложни творби, спорт!

Независимо в коя област детето е положило своя труд, ако е работено усърдно с него през годината, ще дойдат и желаните резултати! По-точна оценка от това за отлично свършена работа учител - дете няма!

Съвсем смело бих казала: да, това е този учител, който умее да работи с любов и безрезервност към децата този, в който нашите деца виждат себе си донякъде. Когато виждаме как очите им блестят от радост, виждайки своя преподавател, а устиците им шепнат „Обичам те”, си казваме с нежна усмивка: ммм дааа, това е нашият учител!

А кой избира него в детските градини? Ще ви споделя искрено, че това би трябвало да сме ние - децата, родителите, директорите, колегите. Всички ние, които сме тясно свързани с децата си и с това какво се случва с тях! А за всички останали, които са по-скоро далеч от изкуството, им остава само едно – да се съгласят с нашия избор!!!

Да, ама не става точно така! Кой и как избира допълнителните педагогически услуги в детските градини е неизчерпаема тема, която се надявам да мога да засегна напред във времето.

Ако вече имате опит в избирането на педагог в областта на изкуството, моля споделете. Вашият опит е ценен :)