И тук има какво да се каже, и то много:)
Прочетох научни трудове (няма да си позволя да ви отегча :) от русенския университет на много специалисти, тясно свързани по тази тема. Един от тях е Байрам Чупи, доцент и преподавател във Факултета на изкуствата в Република Македония и съм очарована от написаното там.
Ще предоставя на вашето внимание интересни извадки от тези трудове. Перифразирани от мен, ще се опитам да ги поднеса под лека и интересна форма.
Както танца, така и музиката са чувствата, стремежите, мечтите на човека. Те са свързани с неговата болка, радост, тъга, развлечение. За разлика от танца, който физически е до време – музиката съпътства човека през целият му живот. Музиката може да ни помогне да превъзмогнем и трудностите в живота ни.
Влиянието на музиката върху детските емоции е голямо - тя най-непосредствено внася радост в техния живот!
Върху развитието на музикалността има голяма роля семейната среда. В нея детето слуша първите песни, в нея от най-ранна детска възраст се ражда музикалната активност. Слушайки приспивни песни и друга музика.
Да не говорим, че ефектът на музиката върху детето започва от майчината утроба. Според много изследвания се смята, че нероденото дете чува и усеща нещата, които се случват във външния свят. Лекарите често съветват бъдещите майки да слушат приятна и лека музика - особено подходяща е класическата. Тя успокоявала бебето и влияела благоприятно върху развитието на недоносените деца.
Постарах се да прочета относно „Ефектът Моцарт” и има доста противоречиви мнения. Едни учени казват, че има страхотен ефект, приложен върху група ученици през 1993 година, а други казват, че „Ефектът Моцарт” не ни прави по интелигентни (повече за въздействието на Моцартовата музика вж. тук - бел.ред. текстът е на англ. ез.). Едно обаче обобщават учените, че музиката наистина стимулира, но не само тази на Моцарт!
Следва продължение…
Снимка: Thinkstock/Guliver Photos