Как да продаваме успешно в България, като привличаме успешно клиенти и създаваме дългосрочни отношения с тях, научаваме от известния бизнес консултант и търговец Хари Аничкин в книгата му "Вземете парите! Българската книга за продажби". Изданието предлага 30 начина да подобрите продажбите си и да станете професионален търговец веднага, след като прочетете тази книга.
Авторът на програмата за обучение на мениджъри и търговци "Лемън мениджмънт" – популярният търговец и бизнес консултант Хари Аничкин, разкрива методите за успешни продажби и дава полезни съвети как да овладеем изкуството на търговията и продажбите в книгата си "Вземете парите! Българската книга за продажби".
Благодарение на дългогодишния си опит като търговец и консултант по продажби Аничкин описва подробно различните етапи от процеса на продажбата и дава съвети от личния си опит и от опита на успешни търговци и фирми за това как да се привлече вниманието на клиентите, как да се общува с тях, какви типове клиенти има и какви стратегии е най-добре да бъдат приложени при всеки различен тип, както и каква е тайната на дългосрочните отношения с клиентите. Авторът предлага своя собствена типология на клиентите и тяхното потребителско поведение.
Книгата е своеобразен наръчник за всеки, който се интересува и(ли) занимава с търговия. Благодарение на 30-те начина за подобряване на продажбите, които Аничкин предлага, всеки може да стане професионален търговец за максимално кратко време.
"Един от най-големите проблеми на търговските фирми, чиито резултати не са задоволителни, е, че не разполагат с подготвени търговци, които да познават процеса на продажбата. Във фирмената им политика не съществува план за комуникация и няма описани точните стъпки, по които да вървят търговците, за да превърнат интереса на потенциалните си клиенти в покупка. Накратко, всички си седят по бюрата и чакат някой да се обади и да дойде да купи нещо, но това не се случва. Ето защо тази книга е необходима. Тя предлага точен, ясен, последователен и напълно работещ модел на продажбения процес", казва самият Хари Аничкин в книгата си.
Предлагаме ви да прочетете откъс от "Вземете парите. Българската книга за успешни продажби", издадена от "Сиела".
БЪДЕТЕ УВЕРЕНИ!
Човек, който вярва в себе си и свои те възможности, може да бъде, да има и да направи всичко, което пожелае! Вярата е най-силното оръжие по пътя към нашите мечти!
– Анета Йовева (треньор по увереност)
Ако сте разбрали, че вашите резултати зависят само от вас самите, и сте поели своята отговорност, ако търсите необходимите знания, за да увеличите контрола върху продажбите си, ако си създадете истинските образи и следвате стъпките на продажбата, то вие ще се чувствате уверени в това, което правите. И все пак какво още е необходимо? Как да създадем увереност в себе си?
Няма нищо по-отблъскващо за един клиент от неуверен търговец. Клиентите бягат от неуверените търговци като студент, който се опитва да хване препълнения автобус за Студентски град.
Важно е да знаем, че когато клиентите не харесват един търговец, те не харесват определена черта в неговото поведение, а не самия него.
Това е добра новина за всеки, който иска да подобри своите резултати, защото това, което може да направи, е да промени поведението, което отблъсква потенциалните клиенти, и да го замени с професионализъм.
Ето кои са чертите, които отблъскват клиентите:
Несигурност, празни приказки, прекалено използване на специализирани термини, преувеличаване, големи обещания, страх от конкуренцията, чувството на обреченост, подмазване и хитруване.
I. Несигурност
Когато не е важно какво казваш, а как го казваш
Ако вие постоянно се извинявате, че сте нов в тази фирма, че сега започвате работа, че колегите ви знаят по-добре от вас и използвате всеки повод, за да се допитате до тях, вие демонстрирате страх. Ако вашият страх е постоянно на показ, забравете за големите продажби!
Ще продавате на клиентите страха си, а не продукта!
Щом вие не сте компетентен да продавате, защо изпращат вас, би се запитал клиентът. Той ще поиска да говори с професионалист и ако вашата фирма не му го предостави, ще го потърси на друго място.
Бъдете уверени и спокойни. Ако не знаете нещо, запишете си го и уверете клиента, че при първа възможност ще го проверите и ще го информирате. Не се притеснявайте, че не можете да отговорите веднага. Потърсете информацията в материалите, с които разполагате, или във фирмения ви сайт.
Попитайте клиента колко важна за неговото решение е тази информация. Възможно е просто да иска да покаже знания, да ви затрудни, да ви демонстрира, че разбира повече от вас и че е по-умен. Това е чудесно! Отнесете се със спокойствие към факта, че има с какво да допълните своите знания, възхитете се от неговата находчивост и му благодарете за чудесния въпрос или информация!
Когато не сте готови с проекта за договор, а клиентът ви притиска, кажете му, че работите по неговото предложение. Кажете му, че не бързате, защото искате внимателно да изпипате детайлите, така че договорът да е в интерес и на двете страни. Поемете отговорността за реален срок, който наистина ще спазите, и кажете на клиента, че ще го информирате лично, щом сте готов. Няма място за паника.
Винаги вдигайте телефона си и отговаряйте на клиентите дори когато знаете, че ще се опитат да ви поставят в неудобно положение. Вдигайте им и говорете с тях дори когато знаете, че ще се карат или заяждат. Кажете им, че сте разбрали въпроса, оплакването или новите им претенции и ще се свържете с тях в най-кратък възможен срок с решение.
Бъдете сигурни в себе си и клиентите ще бъдат сигурни във вас!