.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Веганството - ползи и рискове за здравето

Евгений Милов | преди 1 година
Снимка: iStock
Хранителният режим без животински продукти набира популярност. Какво трябва да знаем?

Веганският хранителен режим без животински продукти - месо, риба, млечни продукти, яйца и дори мед - набира все по-голяма популярност през последните години, но какви са ползите и рискове от веганството за човешкото здраве?

Широко прокламирано от световноизвестни личности като Моби, Памела Андерсън, Джаред Лето, Миранда Кер, Пол Маккартни и Натали Портман, веганството има редица ползи за здравето, които вече са доказани от науката - загуба на излишно тегло, повишена енергичност, сияйна кожа, по-здраво сърце, здрав сън и понижен риск от развитие на ракови заболявания.

16-годишен тийнейджър снима цветната страна на веган храната Животът е прекалено кратък, за да ядете скучни неща

Но внезапното лишаване от животински продукти може да има негативен ефект върху здравето заради ограничения прием на белтъчини - краткотрайна загуба на коса, тъй като липсата на белтъчини засяга космените фоликули.

Британската диетоложка Касандра Барнс споделя пред "Daily Express", че "протеините са едни от най-важните хранителни вещества за здрава коса.  Кератинът е протеин, който осигурява изграждането и здравината на косъма, като се набавя от белтъчините, които приемаме с храната".

За да се заменят протеините от животинските продукти, трябва да се увеличи консумацията на храни, които са богат източник на растителни протеини (ядки, пълнозърнести храни, бобови култури).

Най-богатите на белтъчини растения10 супер алтернативи на животинските протеини от месо, яйца и млечни продукти

Друг риск от веганството се крие в загубата на витамин В12 и калций, които се съдържат в млечните продукти като сирене, кашкавал, извара, прясно и кисело мляко. Затова трябва да се помисли за подходящата им замяна (с тофу и спанак) в хранителния режим, за да не се достигне до дефицит на витамините и минералите в животинските продукти или да се приемат под формата на хранителни добавки.

Витамин В12 е важен за здрава имнунна система, както и нормално функциониране на централната и периферната нервна система. Калцият е важен за поддържане на здрави зъби и кости, като дефицитът му е свързан с риск от развитие на остеопороза при жените с напредване на възрастта.

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите