.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Сироп от агаве или захар?

Галина Толкингтън | преди 6 години
Захар
Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos
Кой е най-добрият подсладител, когато целим намаляване на теглото?

Има ли значение с какво подслаждаме храната си, ако искаме да избегнем наднормено тегло? Ново изследване от университета Йейл твърди, че изборът на подсладител може да стимулира повишаване на теглото – накратко, ако изберете напитка подсладена с глюкоза, ще сте сити по-дълго, докато напитки, подсладени само с фруктоза стимулират апетита. През последните години все повече газирани и опаковани храни се подслаждат с фруктоза.

Една от теориите за епидемията от затлъстяване е именно, че фруктозата влияе на теглото.

Още през 2009г. друго изследване показа, че фруктозата води до повишаване на мазнините в областта на корема, и особено на тези, които се намират между органите и участват в разтройването на метаболизма и развитието на диабет. Кое причинява този ефект – различните пътища на усвояване на глюкозата и фруктозата или ефектът, който различните подсладители имат върху апетита и хормоните за ситост?

Учените от Йейл целят да отговорят точно на този въпрос– дали има разлика в ситостта след прием на напитка, подсладена с глюкоза или фруктоза. В това изследване учените използват ядрено магнитен резонанс, за да заснемат мозъчната активност след прием на различни напики и потвърждават, че докато глюкозата стимулира центрове в мозъка, които отговарят за сигналите за ситост, консумацията на чиста фруктоза няма този ефект. Като резултат участниците в изследването са по-гладни и са склонни да приемат повече калории след напитката с фруктоза. Глюкозата и фруктозата се метаболизират различно – фруктозата по-лесно стимулира образуване на подкожни мазнини. Новото изследване добавя още един елемент – след храни, подсладени основно с фруктоза, сме и по-гладни.

Какво означава това на практика? Къде в храните срещаме фруктоза? Бялата захар съдържа около 50%, високофруктозния захарен сироп в газираните напитки и опакованите продукти, до 55%, а сиропът от агаве до 92% фруктоза. Някои диабетични и диетични продукт са подсладени изцяло с фруктоза. Много диабетици и хора, които се хранят здравословно се обръщат към този подсладител заради ниския гликемичен индекс, но този фактор далеч не е достатъчен за да подкрепи избора диетична напитка или сироп от агаве – особено в светлината на последните изследвания. Коментаторите на тези изследвания твърдят, че е доста рано да се правят окончателни заключения, тъй като затлъстяването е сложен феномен. Mеждувременно нищо не пречи да подслаждаме възможно най-малко и да използваме подсладители, които се срещат в природата – като малки количества мед и стевия.

Със съдействието на
www.artofrealfood.com
 

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Пускате ли снимки на децата си в социалните мрежи?