.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Коремчето е свързано с дефицит на витамин D

Боряна Константинова | преди 1 година
Наднормено тегло, коремче
Снимка: istockphoto.com
Натрупвате ли телесни мазнини в талията без причина?

По-ниските нива на витамин D в организма са свързани с натрупването на коремна мазнина, сочат резултатите от ново проучване в Холандия. Изследователите установяват, че хората с по-високи нива на мазнини имат по-ниски нива на витамин D, в сравнение с тези, чиито талии са по-малки.

Вероятно хората с наднормено тегло са склонни да развиват дефицит на витамина. Доказването на такава взаимовръзка и изследването й, може да повлияе върху здравето на повече от една трета от възрастните американци с наднормено тегло.

Колко слънце дневно осигурява нужната доза витамин DПрез различните сезони, разбира се

Холандски медицински екип от "VU University Medical Center" в Амстердам и "Leiden University Medical Center" е провел изследване, свързано с нивата на общата телесна тъкан, което обхваща повече от 6600 души между 46 и 65-годишна възраст, много от които са били със затлъстяване, а 2580 от тях са участвали и в проучването. Така се е установява, че по-ниските нива на витамин D са свързани с по-високи телесни мазнини при жените и по-голяма телесна и чернодробна мастна тъкан при мъжете.

Ръководителката на изследването д-р Рахида Рафик препоръчва на хората с проблемно тегло да се изследват за недостиг на витамин D. Специалистката коментира, че проведеното проучване не предоставя достатъчно данни, за да каже категорично дали липсата на витамина води до затлъстяването или се случва обратното. Силната обвързаност между тях обаче е факт.

Витамин D - всичко важно, което трябва да знаете През зимата настъпва дефицит, но какви са признаците за липса на "слънчевия витамин"?

Витамин D може да се абсорбира в тялото от слънчева светлина и присъства в храни като говеждия черен дроб, риба тон, скумрия, сьомга, сирене, жълтъци, гъби, както и в хранителни добавки. Организмът се нуждае от него, за да абсорбира калций, а дефицитът може да доведе до костни проблеми.

Според последните проучвания може да играе роля и в развитието на инфекции на дихателните пътища, автоимунни и сърдечни заболявания.

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Как ви действа есента?