.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Заменяме 5 "лоши" с 5 здравословни храни

Галина Толкингтън | преди 6 години
409689.jpg
Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos
Заменяйки едни храни с други, можете да се справите с излишните килограми, като доставите на тялото си ценни хранителни вещества и го освободите от вредни и токсични продукти.
За да постигнете оптималното си тегло, не е нужно да се отказвате от любимите си вкусове. Заменяйки едни храни с други, можете да се справите с излишните килограми, като доставите на тялото си ценни хранителни вещества и го освободите от вредни и токсични продукти.

Предлагаме ви да обмислите 5 лесни замени, които неусетно ще смалят талията ви.

Зехтин вместо слънчогледово олио
Снимка: Thinkstock/ Guliver PhotosСами по себе си слънчогледовите семена могат да бъдат полезна добавка в салати и сосове, но извлечената от тях мазнина е твърде богата на омега 6 мастни киселини. Човешкото тяло се нуждае от такива в малки количества, но прекалената им консумация може да наруши пропорцията им спрямо други мастни киселини и да възпрепятства усилията ви за намаляване на теглото. Когато приготвяте салата, заместете слънчогледовото олио със студено пресован зехтин.

Печени вместо пържени картофи
Снимка: LadyZone.bg
Ако харесвате пържени картофки, сигурно сте чували за опасността от акриламид  - канцероген и мутаген, който може сериозно да навреди на здравето, ако се приема в големи количества. Потенциално най-опасни са чипсът и пържените картофки, заради високата им термична обработка. За да се предпазите, пригответе си печени картофи, като ги нарежете на тънко, подправите с масло и морска сол и ги разпределите върху кухненска хартия, така че да не се допират един до друг. Печете на ниска температура – между 120 и 150 градуса до златисто.

Газирана вода вместо сладки газирани напитки
Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos
Чаша сладка газирана напитка съдържа достатъчно захар, за да разстрои апетита ви за часове напред и лесно ще саботира усилията ви за влизане във форма. Заличете този навик, като приготвите свеж коктейл от газирана вода, лимон или портокал. Друга приятна идея е да пуснете в чашата си резенче диня или друг любим плод. Някои естествено газирани води доставят и ценни минерали!


Мед вместо захар

Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos
И двете съдържат глюкоза и фруктоза, но за разлика от захарта, медът е суперхрана и носи допълнителни ползи за тялото. Той съдържа специфични ензими, антиоксиданти и антибактериални съставки, които не се срещат в захарта. Пчеларите ни учат, че по-тъмният мед е по-богат на антиоксиданти и препоръчват да купуваме мед директно от тях, за да сме сигурни в качествата му. Другото чудесно свойство на меда е, че е много ароматен, а и може да се използва в малки количества.

Прясно мляко вместо суха сметана
Снимка: Thinkstock/ Guliver PhotosСухата сметана е удобна за ползване, но често съдържа хидрогенирани и транс мазнини, понякога в количества близки до допустимата дневна доза. Тези мазнини са потенциално опасни за сърдечносъдовата система, а са скрити в много преработени храни. На всичкото отгоре някои видове суха сметана съдържат добавена захар, подобрители и консерванти, като Е 542. Въпреки, че няма как да сложите бутилка мляко в дамската си чанта, използвайте него когато можете или течна животинска сметана.

Със съдействието на www.artofrealfood.com
Ключови думи:
Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Още по темата
Отслабнахте ли вече за морето?