.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

4 "здравословни“ храни, които диетолозите биха изключили незабавно от менюто ви

LadyZone.bg | преди 1 година
чипс
Снимка: iStock

Знаете ли какво всъщност съдържат уж полезните за здравето ни храни, върху опаковките, на които пише "веган" и "без глутен", както и уж изцяло зеленчуковите чипсове? 

Зеленчуков чипс

чипс
Снимка: iStock


Това, че дадена храна съдържа зеленчуци не я прави автоматично здравословна. Замислете се – картофите също са зеленчуци, но картофеният чипс никога не се е смятал за здравословен. В магазина могат да се намерят различни разновидности като чипс от тиквички, моркови, краставици, цвекло и др. Ако се зачетем по-обстойно в съдържанието им обаче, ще открием съставки като картофено нишесте, царевично брашно или оризово брашно, които всъщност правят въпросните снаксове по-калорични, отколкото си мислим.

Веган бисквитки

бисквити


Това, че на опаковката на дадена стока пише, че е веган, не я прави здравословна и полезна. Веган бисквитките често са пълни със захар и рафинирано брашно и бедни на фибри и полезни елементи. Най-добре, когато купувате подобни вкусотии, да прочетете добре какво е съдържанието им. А най-здравословният вариант е да ги замените с пълни с фибри храни като семена от чиа, овесени ядки и към тях за сладост да добавите кленов сироп.

Крекери без глутен

2111137684.jpg
Снимка: iStock


Не всички крекери без глутен се приготвят по един и същи начин. А и бъдете сигурни, че изразът „без глутен“ не е равен на „Здравословно“. В съставките на някои марки първите два продукта от съдържанието на крекерите са бяло оризово брашно и растителна мазнина – комбинацията от рафинирано брашно с мазнина не е най-доброто, което да осигурите на тялото си.

Микс от ядки

Ядки


Докато сами по себе си ядките са вкусни и много полезни, то тези, които са опаковани и готови за хрупане, не са сред фаворитете на диетолозите. Причината е много проста – производителите често подслаждат сушените плодове със захар (стафидите например) и добавят изкуствени консерванти, за да ги запазят за по-дълго в срок на годност. Така в един момент може да се окаже, че сте изяли само шепа ядки, а калориите, които сте погълнали са повече от 200, и което е още по-лошото – тялото ви не е получило никаква хранителна стойност и полезни вещества. Вариантът е да си правите сами подобни миксове, като сложите в пакетче любимите ядки и сушени плодове.

 

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Пускате ли снимки на децата си в социалните мрежи?