Дете, което в първите класове не се справя с учебния материал, не винаги е мързеливо. Сатистиката сочи, че 3 от 20 деца у нас страдат от дислексия. Тези деца имат трудности в писането и в четенето. Родителите задължително трябва да се обърнат към специалисти в ресурсен център или да се консултират с логопед или с психолог.
Грешките, които се допускат при дислексия:
- Родителите започват да местят детето в различна паралелка, дори в ново училище, но детето им продължава да не се справя с учебния материал.
- Учителите да не разбират, че става въпрос за дислексия при дете, което изостава в четенето и писането, т.е. има сериозни проблеми с обучението, и не го насочват към логопед.
Подигравките от останалите деца, задълбочават проблема.
Забавено проговаряне и речеви нарушения
Продължава на следваща страница
Каква е целта на заниманията с логопед
Важно е децата с дислексия да могат нещо да правят добре, за да не пострада тяхното самочувствие. Професионалните усилия на учител заедно с психолог или логопед могат да развият потенциалните възможности на дете с дислексия.
Съществуват системи за работа със специални упражнения. Дори само при два пъти седмично посещение при логопед, грешките при писане намаляват.
"Когато има обучение с действие, с движение, с музика, това мотивира децата.
По-бързо усвояват и преминават бариерите, които са пред тях при обучението”, пояснява логопедът Светла Бенина.
Продължава на следваща страница
Музиката отдавна е прилагана за уравновесяване на мислите и чувствата
Тя предизвиква трептене и повдига вибрациите на организма. За децата в начално образование, които са с дислексия, музиката може да бъде ключът за решаване на психологичните проблеми. Понякога те свирят много по-добре от другите децата.
Макар, че не са добри в основните предмети, те могат да се изявят добре в музиката. Така се изгражда тяхната увереност и самочувствие, което несправянето с училището им отнема.
Музикалното образование е ценно за децата с дислексия
Продължава на следваща страница