Стресът сковава мускулите, повишава кръвното налягане, учестява сърцето и дишането. Човек става раздразнителен и гневен. Всички тези сигнали от страна на тялото и психиката "крещят" за почивка. Сънят е най-великия възстановител за умореното тяло и превъзбудената нервна система. Когато мускулите са отпуснати, те се движат по-свободно, с по-малко болка и напрежение. Човешката история показва хидлядолетни свидетелства за разнообразни начини за постигане на пълен релакс. 

Основни методи за релаксация

Детонизиращ стречинг

Целенасоченото разтягане на определена група мускули подобрява способността им да се отпускат, при което намаляват болките в тях. Препоръчва се всяко разтягане да се изпълнява за 30 секунди. Отпуснатите мускули подобряват и подвижността на ставите. Поискайте от фитнес инструктор да ви състави индивидуална стречинг програма. 

Контрастни душове

Редуването на обливания с топла вода (38-42 С градуса) за 1-2 минути и след това със студена (10-15 С градуса) за 10-20 секунди раздвижва кръвообращението в контрахираните мускули. Освен това контрастните душове са широко препоръчвана процедура за укрепване на имунната система.

Горещ билков чай

Сред чайовете, които добре успокояват нервната система са стръкове от маточина, лайка, жълт кантарион и корени от валериана. Тези лечебни растания имат избирателно действие върху нервната система и оказват успокояващ ефект.

Продължава с отморяваща сауна, релакс в джакузи и ароматотерапия>>>