.

ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Йога наръчник за начинаещи

Евгений Милов | преди 13 седмици
Снимка: iStock
Първи стъпки в системата от физически, умствени и духовни практики

На днешния 21 юни, първия летен ден и най-дългия ден от годината в северното полукълбо, празнуваме Международния ден на йогата. 

ЮНЕСКО включва древната йога практика в списъка си с нематериалното културно наследство, тъй като е повлияла позитивно върху различни аспекти от живота на индийското общество – от здравеопазването и медицината до образованието и изкуствата.

Харвард: Как да свалим стреса с дихателни техники от йогаЙогата може да редуцира вредните ефекти от стреса и възпалението в организма

Йогата представлява система от физически, умствени и духовни практики, която мъдрецът Патанджали създава с цел трансформация на тялото, съзнанието и духа.

Всяка година хиляди индийци правят масови йога упражнения в различни градове на страната, горди с произхода й. Запознайте се с основните идеи и практики в йога системата, която се практикува в Далечния Изток от хилядолетия:

Асаните са подходящи упражнения – едновременно приятни и полезни за тялото, ума и духа.

Пранаяма включва съзнателно контролирано дълбоко, бавно и ритмично дишането.

Релаксацията представлява пълно отпускане на мускулите и нервната система за постигане на вътрешно спокойствие и душевен мир.

Диетата в йога препоръчва предимно вегетарианска храна, но не изключва напълно животинските продукти.

Медитация, защото животът ни представлява сбор от нашите мислите – успеем ли да мислим позитивно, това ще ни донесе спокоен ум и добро здраве.

Практикуването на йога следва три последователни етапа:

Нравствената самодисциплина включва Яма (правила за междуличностно поведение) и Нияма (правила за вътрешноличностно поведение). 

Телесната самодисциплина включва Асана (телесни упражнения и пози), Пранаяма (съзнателно контролиране на дишането) и Пратяхара (оттегляне на ума от сетивата).

Умствената самодисциплина представлява насочване и концентрация на мисълта (Дхарана), задържане и медитация на насочената мисъл (Дхяна) и състояние на пълно просветление и самореализиране (Самадхи).

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите