"Mad Mood Milano Fashion Week търси български таланти" е първото от рода си модно събитие на международно ниво, което се проведе в Националния археологически институт с музей при БАН. Домакин на събитието бе International Fashion Connection – ексклузивен представител на Mad Mood Milano Fashion Week. 

Мила Захариева, президент на International Fashion Connection, ни споделеля повече за качеството на българската мода, какво имаме да покажем на света и как дават път и и звезди в очите на младите дизайнери чрез теория и практика.

С какво "Mad Mood Milano Fashion Week търси български таланти" е по-различно от модните събития, на които сме ставали свидетели досега?

"Mad Mood Milano Fashion Week-търси български таланти" е събитие, организирано от International Fashion Connection /IFC/, една организация която има за цел да представя българските творци, модни дизайнери и брандове на световните модни подиуми, защото те го заслужават, защото България е известна на света като дестинация с качественно производство на дрехи, защото топ световни модни брандове като Armani, Chanel, Fendi, Balenciaga, Liu Jo, Louis Vuitton, Pierre Carden, Hugo Boss и др. правят своето производство в България. На брандовете им е нужна подкрепа, за да покажат своето творчество в размах, защото, съгласете се, ако те знаят, че ще имат възможности да продават в чужбина, произвадството им ще бъде по-голямо и съответно приходите ще се връщат в България, от което има нужда нашата икономика.

Президентката на Mad Mood Milano Fashion Week, г-жа Мариана Мичели беше тук по наша покана за да избере български бранд който да участва през месец Февруари 2024 година в седмицата на модата в Милано.

Голямата изненада за вечерта на събитието беше връчването на още една награда на бранд, който също ще замине за участие в Милано, връчена от мен в качеството ми на президент на International Fashion Connection /IFC/. 

Има ли България какво да представи на света?

България има изключителни творци, България има култура, която неминуемо повлиява и на творчесгвото в насока мода... Имаме млади български дизайнери, които преплитат съвременната мода с традициите. Да не забравяме появата на българските шевици в колекциите на топ световните модни брандове. Можем да се гордеем, че сме вдъхновение за тях, но имаме нужда и да покажем нашите авторски брандове на световните модни подиуми. Това е целта на IFC.  

„LENECRA” и “BLINK by Radi Lazarova” ще се представят на Mad Mood Milano Fashion Week. Защо точно тези брандове, с какво се отличиха?

И двата бранда са на млади дизайнери. Момичетата от LENÉCRA са наскоро завършили "Моден дизайн" и работят в творчеството за изработването на сценични костюми за театрални и филмови продукции, но решението да сътворят и свой собствен бранд - ето това е момент за поздравление, защото създаването на бранд и неговото развитие има вече бизнес насоченост, от която много творци имат нужда да бъдат тласнати. Те впечетлиха Марияна Мичели, президентката на Mad Mood Milano Fashion Week, както и мен през месец юни на финала на Международния конкурс IDEA MODA, когато спечелиха наградата на IFC за подкрепа и изява на международен подиум, какъвто беше подиумът в Архиологическия музей на събитието "Mad Mood Milano Fashion Week- търси български таланти".

Колкото до фаворита и победителя, който получи от нас награда-изненада - модна къща "BLINK by Radi Lazarova", това е един силно изявен бранд с млада дизайнерка, която твори в наследство на своята фамилия с умения, наследени и изградени от работата й с нейната майка. Брандът е в различна стилистика от LENÉCRA и това ще направи още по-ясно представата за ботатите възможности на българските дизайнери, с които ще се представим в седмицата на модата в Милано. 

Давате възможност на младите да разберат по-точно дали модата е тяхната ниша. Практиката или теория – кой е правилният начин да научиш това?

Разбира се, теорията е основата, но практиката трябва да навлезе колкото се може по-рано, като придобиване на умения. Производството е в основата на дейността на модните дизайнери. И да, в модния бизнес има различни сигменти, до който младите дизайнери е добре час по-скоро да се докоснат в своя обучителен процес. Добре е да се потопят в работа в ателие, в работата в бекстейдж, работа на терен, работа в производството на фотографии, работа в магазин, работа с онлайн магазини... Така самите млади хора ще си дадат ясна сметка дали това би била бъдещата им професия и, ако се чувстват добре, да знаят, че има кой да ги подкрепя в бъдеще. Само ако има бизнес, творците биха могли да творят с размах. Практическите умения са изключително важни. Затова към IFC създадохме IFC-ACADEMY в партньорство със SINGER BULGARIA правим обучителни практични курсове, в които курсистите произвеждат своите модели и ги учим как успешно да управляват своите модни брандове. Ревю с произведените модели видяхме и на събитието "Mad Mood Milano Fashion Week търси български таланти"

Мечтата, върху която работим аз и моят екип, е българските брандове да се продават в чужбина и клиентите там да очакват с нетърпение следващата нова колекция на нашите брандове. 

Италианците са висока топка в областта на модата. И все пак - какво бихме могли да им дадем?

Творчество и българска култура. Модните експерти в Италия ценят много автентичната култура на страните, защото там се изявяват много световни брандове по време на седмицата на модата и всички те носят магичното усещане на своите култури.

Щастлива ще съм конкурситите и събитията, които ще продължава да прави International Fashion Connection като организация, да са стимул за творчество и изява на нашите български брандове. Вярвам и съм убедена, че българската мода е на световно ниво. Нужна е да бъде показана на света!