В последните 5-6 години чуваме все повече за една нова спортна дисциплина - електронни спортове. Името звучи достатъчно футуристично, но в основата си, електронните спортове представляват колоритни сблъсъци на видео игри, които често се гледат от милиони зрители в различните видео платформи. Редица критици биха заявили, че видео игрите не могат да бъдат професионален спорт.

Причината за това твърдение е фактът, че липсва физическото натоварване. За мнозина видеоигрите са просто забавление и трудно биха могли да се превърнат в реална спортна дисциплина. Подозираме, че дори и в момента има достатъчно хора, които са на същото мнение и за жалост трябва да съобщим, че грешат.

Електронните спортове започнаха да се проявяват някъде през 90-те години на миналия век, когато компютрите стават все по-мощни, а интернет започна да свързва света. По тази причина и повече студиа започнаха да създават предложения за игра срещу реални играчи, което постави началото на електронните спортове.

В един момент всеки организатор започна да търси най-добрият играч в едно заглавие и скоро геймъри от цял свят започнаха да преследват въпросната титла. Появиха се спонсори и рекламодатели, букмейкърите също се включиха в тази платформа, все повече технологични компании започнаха да организират различни турнири, а с времето започнаха да се появяват и повече заглавия.

Днес някои от най-популярните заглавия за премерване на сили са Counter-Strike:GO, Dota 2, League of Legends, Fifa и други. Някои са значително по-популярни от други, но не трябва да забравяме, че всяко едно от изброените има милиони фенове, професионални отбори и играчи, а заговорим ли за професионални турнири, там наградните фондове често са от 6-7 цифри. И най-важното е, че това е дисциплина, в която полът няма никакво значение.

Електронните спортове се стремят да предоставят адреналин, обрати и удоволствие на зрителите, следователно можем да забележим, че често липсва разделение, особено по пол. И това не трябва да ни изненадва, електронните спортове признават победата на всеки играч. В следващите редове ще ви запознаем с някои от дамите, които успяха да генерират сериозни печалби благодарение на видеоигрите. Според сайтът на Ефирбет, електронните спортове навлизат при представителките на нежния пол и все по-често ще забелязваме, че са в светлината на прожекторите.

Започваме със Саша Хостън, която е известна по-често с псевдонима си Скарлет. Тя е най-скъпо платената дама в електронните спортове. Нейната кариера започва някъде през 2011 г. и предпочитаната платформа е Star Craft II. Дамата е успяла да натрупа 332 066 долара в своята сметка от електронни спортове. Печели два пъти турнира Star Craft II NESL Iron Lady, след това се състезава в турнири в Лас Вегас, а към това трябва да добавим и пътуване в Азия за още един международен турнир, където капиталира още една победа от 50 000 долара. Според статистиката, Скарлет се е състезавала в 178 турнира.

Катерина Гън, известна още като Мистик, може да се похвали като една от най-добрите дами в игри като Dead or Alive и Halo. Нейната кариера започва някъде през 2007 г. с първата поява в турнир по Counter-Strike:Go. Участието ѝ в различни турнири е инкасирало печалба от 122 хиляди долара.

Рики Ортиз, или просто Ортиз, както е известна в онлайн пространството, може да се похвали като един от най-добрите играчи на аркадните бойни игри. Запознатите фенове най-вероятно ще се сетят за заглавия като Street Fighter и Tekken, оказва се, че точно тези игри, които някога всеки е играл в различни аркади, може да се превърне в професия. Рики може да се похвали с печалба от 80 хиляди долара и най-вероятно и в този момент продължава да расте.

Редно е да напомним и за други имена като Анна Ананикова. Рускинята може да се смята за един от най-добрите играчи на Counter-Strike:Go. Към този момент се оказва доста активен атлет, но за 5 години още не може да се похвали с огромен финансов скок, въпреки това може да сме сигурни, че определено ще се издига сериозно в тази йерархия.