.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

4 признака, че не приемате достатъчно калций

LadyZone.bg | преди 3 години
Сирене тофу
Забравете за белите петънца по ноктите – този критерий е мит

Калцият е важен не само за костите и зъбите ни, но и за цялостното ни здраве. Дневната норма е 700 мг и можем да си я набавим лесно чрез 200 мл мляко, парче сирене (с големината на кибритена кутия) и малка кофичка кисело мляко.

Според статистиката, 5% от мъжете и 8% от жените имат недостиг на калций в организма си. При тийнейджърите този процент е 14, защото калцият е важна съставка при изграждането на костите. Ето как можете да разберете дали се нуждаете от повече калций в менюто си.

1. Преуморени сте

Калцият помага да се извлече енергията от храната. Ако той е в недостиг, по-често ще чувствате умора. Това е често срещан синдром при бременните жени, тъй като плодът се нуждае от доста калций и го „издърпва” от организма на майката. Кърмещите жени също трябва да приемат повече калций. Препоръчваната доза е 1250 мг дневно, което е почти двойно спрямо нормалния прием за възрастен човек.

2. Трудно ви е да влезете във форма

Някои хора изключват млечните продукти от менюто си, считайки ги за твърде мазни. Това обаче е грешка, тъй като калцият е нужен за доброто функциониране на мускулите и за сърдечния ритъм.

3. При порязване кръвта се съсирва трудно

Калцият е нужен за по-бързото съсирване на кръвта. От едно порязване няма да умрете, но защо да губите кръв (с цялата произтичаща от това паника) излишно.

4. Костите ви се чупят лесно

С напредването на годините плътността на костите намалява, тъй като губим калция по-бързо, отколкото го натрупваме в организма си. След менопаузата жените са особено застрашени, тъй като нивото на естрогена намалява, а този хормон е важен за здравината на костите.


Кои са най-добрите източници на калций

Мляко, сирене и останалите млечни продукти
Сардини, сардели, херинга и други риби, които се ядат заедно с костите
Зелени листни зеленчуци като броколи и зеле
Соя и соеви продукти като тофу и соево мляко
Хляб и зърнени храни

Нуждаете ли се от калций под формата на таблетки

Вероятно не. Ако се храните пълноценно, ще си набавите нужното количество. Почти невъзможно е да надвишите дневната норма калций чрез храната. Ако имате съмнения, че се нуждаете от допълнително количество калций, консултирайте се с вашия лекар.

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Как ви действа есента?