Ако модата беше основна сюжетна линия в оригиналните епизоди на „Клюкарката“, нещата не са много по-различни и в продължението, което направи своята премиера през юли в стрийминг платформата HBO Max.

Ерик Деймън - дизайнер и стилист в първите 6 сезона на сериала от 2007 до 2012, е талантът, превърнал Серина Ван Дер Уудсен и Блеър Уолдорф във вечни модни вдъхновения.

Пулсът на феновете се ускори, получавайки новината, че Ерик ще изгради визуалните образи и на новите героите. Но какво е по-различно сега, девет години по-късно, в продължението на известната тийндрама – героите са по-млади, с нови освежени визии, дълбоко повлияни от социалната мрежа Инстаграм.

Пред "Tatler" дизайнерът споделя, че сега работата му е много по-различна, тъй като младото поколение се влияе изключително силно от модните тенденции в социалните мрежи. За него е много важно да се потопи в света на инфлуенсърите, за да създаде актуални визии, както и нови трендове: „Инстаграм не съществуваше, когато работихме върху оригинала на „Клюкарката“, затова проучването на социалните медии има голямо влияние върху нашите дизайни“.

Деймън твърди, че е почерпил вдъхновение за стила на героите не само от съвременните ученици в частни гимназии, но и от цялостната стилистика на Ню Йорк: „Вървях си по улицата и видях група деца, които излизаха от училището си. Банда готини момичета носеха широки тениски с лога, къси панталони, както и шарени бунтарски кецове. И бях сигурен, че това е стилът, от който имам нужда“.

Хитрият ум на дизайнера му дава идеята да създава асоциации с визии на герои от предишните сезони. Пример за това е първият епизод и сцената, в която зрителите за първи път се запознават с Кейт, в чиято роля влиза Тави Гевинсън. За това свое творческо решение Деймън коментира: „Исках тази визия да напомня на първата ни среща със Серина. Така че я осъвремених, за да съответства на стила на Кейт – блейзър, раирана тениска, джинси и шалче на врата“.

В епизод от продължението се открояват и две рокли, които феновете помнят от предишен сезон. Дизайнерът отбелязва, че тези препратки не остават незабелязани от феновете и това го радва.

Лентата за глава несъмнено е най-запомнящата се тенденция, създадена от „Клюкарката“ преди години. Ерик Деймън се надява и този път да успее да повлияе на стила на феновете, подражаващи на героите. Сред най-запомнящите се стайлинг елементи според него са широките ученически униформи, различните обеци, както и чантите с политически лозунги.

Тенденцията, която според стилиста вече се завръща, е носенето на винтидж дизайнерски чанти, които са перфектния завършек на по-изисканите и луксозни визии: „Поколението Z обича да осмисля влиянието, което има върху околната среда, но обича и аксесоарите, които са уникални по рода си и носят история“, казва той.