Германският производител на спортни стоки "Адидас" може да се окаже изправен пред загуби тази година заради решението да се раздели с рапъра Кание Уест заради неговия антисемитизъм, предаде ДПА.

Ако "Адидас" се откаже от стоките, създавани съвместно с изпълнителя, който промени името си на Йе през 2021 г., и спре да продава продуктите от линията "Yeezy", тя може да реализира оперативна загуба в размер на 700 млн. евро, обявиха от компанията.

Германската корпорация преустанови партньорството си с рапъра и дизайнер Уест заради негови многократни антисемитски коментари. 

 

Модната му линия "Yeezy" е допринесла за продажбите с 1,2 млрд. евро и с 500 млн. евро за оперативна печалба. Без нея оперативната печалба ще бъде около нулата. 

Ако спре продажбата на тези продукти, това ще намали финансовите резултати с още 500 млн. евро, а освен това ще има еднократни разходи до 200 млн. евро.

"Цифрите говорят сами за себе си. В момента не се представяме толкова добре, колкото би трябвало", каза главният изпълнителен директор на "Aдидас" Бьорн Гулден. Той отбеляза също, че 2023 г. ще бъде година на преход, в която компанията отново да стане растяща и печеливша.

Вижте повече за Кание Уест в следващото видео: