.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Опорните точки на "идеалния” ден

| преди 7 години
416857.jpg
Снимка: freedigitalphotos.net
Четири са главните периода от време, които определят съвършено протичане на денонощието

За да изживеете деня в съвършен ритъм, основната потребност е здрав сън. Човек се чувства здрав, удовлетворен и креативен, когато цикълът ден - нощ - ден -нощ... се повтаря хармонично.

Ето някои препоръки към четирите главни периода в този цикъл:

СЪБУЖДАНЕ ОТ СЪН

Съветите за бодрост през целия ден започват от сутринта:

  • Ставане без будилник между 6-8 ч.
  • Изпиване на чаша топла вода, което улеснява редовното изпразване на червата
  • Измиване на зъбите и изчеткване на езика
  • Душ с топла вода
  • Упражнения за разтягане и балансиране на дишането, завършващи с кратка медитация
  • Закуска
  • Ходене пеш 10-15 мин. преди започване на работа  Снимка: freedigitalphotos.net

ОБЯД МЕЖДУ 12 - 13 Ч.

  • Обедното меню трябва да включва най-разнообразни ястия, така че то да бъде най-засищащото хранене през деня.
  • За да се избегне сънливост след обяд, не пийте алкохол.
  • Избягвайте силно охладените безалкохолни напитки и ледено студена вода, защото затрудняват храносмилането.
  • Не ставайте веднага след хранене от масата.
  • Разходете се на открито за кратко време.

ВЕЧЕРЯ МЕЖДУ 18 - 19 Ч.

  • Вечерното меню е добре да бъде умерено по количество в сравнение с обедното. Например, гореща супа с препечена филия хляб, задушени зеленчуци, паста, пресни плодове. Целта е да се осигури по-малко работа на храносмилателната система през нощта. Снимка: freedigitalphotos.net
  • Да се внимава с ферментирали храни като сирене, кисело мляко и кисела сметана.
  • Не се препоръчва да се пие алкохол самостоятелно на гладно. С храната може да се консумира чаша червено вино или бира.
  • След хранене останете седнали спокойно поне 5 мин.

ВРЕМЕ ЗА ЛЯГАНЕ МЕЖДУ 21:30 - 22:30 Ч.

Наша грижа е да си осигурим пълноценен нощен сън, който неслучайно се свързва и с дълголетието.

  • За дълбок и спокоен сън помага разходка след вечеря със семейството, приятели или домашните любимци.
  • Избягвайте филми с динамика и напрежение.
  • Никакво четене, ядене и гледане на телевизия в леглото.

Д-р Дийпак Чопра в своята книга "Съвършеното здраве” пише, че хората, които спазват този ритъм, водят доста активен живот: "Целият смисъл в това да направите деня си организиран, е, че всичките ви дейности стават по-здравословни, по-радостни и по-ефикасни. Печелите повече и то качествено време и нищо не губите.”

Снимка: freedigitalphotos.net

Ключови думи:
Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Още по темата
Как ви действа есента?