84% от младите предпочитат да инвестират парите си в мечтаната почивка, вместо в луксозни стоки сочи доклад за глобални тенденции в пътуванията през 2023 г., според Ceomagazine.
Когато става въпрос за пътуване през 2023 г., организирането на нестандартни и завладяващи дестинации са сред изискванията на любителите на пътешествия.
Ето и какво очакват хората, които обичат да пътуват:
1. Екзотични и запомнящи се пътувания
През 2023 г. любителите на пътешествията са още по-взискателни по отношение на начина, по който избират да прекарат времето си далеч от дома. В резултат на това понятия като бавно пътуване, устойчиво пътуване, духовно уединение, Dolce Vita и благополучие придобиват ново значение.
„Пътешествениците предпочитат по-екзотични места и нестандартни преживявания“, казва Лиза Пайл, вицепрезидент продажби и генерален мениджър за Азиатско-тихоокеанския регион. „Повече от всякога пътуващите търсят възможности да се свържат с местните хора и общности“, допълва тя.
„Круизните маршрути трябва да бъдат още по-завладяващи“, подчертава Пийл. Техният фокус е върху извеждането на хората от зоната им на комфорт и потапянето им в местните култури. Клиентите очакват по-задълбочени преживявания. На Големия бариерен риф, те не искат само да се гмуркат, а да го преживеят с професионалист, който да им обясни подробности за средата на рифа, според експерти.
Критичният момент в тенденциите за пътуванията през 2023 г. е при персонала.
Става въпрос за професионалистите в скокове с парашут, водачите по рифовете и всички онези, които се грижат за престоя на екскурзиантите.
2. Водещи цифрови технологии
Хотелите могат да обогатят преживяването на гостите и чрез технологиите. Така персоналът може да се съсредоточи върху отношението към гостите.
Технологиите могат да доведат до безпроблемно и по-малко стресиращо преживяване. Чрез мобилни приложения и чатботове за обслужване на клиенти, до добавена реалност, която позволява на пътниците да разглеждат хотелските стаи преди да направят резервация.
3. Инвестиране в качество и по-дълъг престой
С навлизането на дистанционната работа, се появяват и повече хора, които искат да работят, докато пътуват. Тази гъвкавост на работното време увеличава продължителността на престоя в хотелите и увеличава търсенето на единични апартаменти.
„Пътуването през уикенда вече не е от петък до неделя, а от четвъртък до понеделник, може би с включен ден за дистанционна работа“, казват специалисти. „Гостите на различни хотели правят резервации по-рано от всякога, за да си осигурят предпочитания апартамент. Те също така резервират и по-висока категория стаи“, казват от агенции.
Младите все повече възприемат идеята за инвестиране в луксозен начин на живот, това променя демографския фактор, допринасящ за индустрията на луксозните пътувания, като държи туристическите компании нащрек.
4. Вградена гъвкавост и иновации
С нарастването на броя на самостоятелните туристи и на семейните пътувания на няколко поколения, измества фокусът върху тези две групи. Хората, които пътуват по-често, искат да посетят определен ресторант със звезда на Мишлен, за разлика от други, които не пътуват толкова.
Любителите на пътешествията вече могат да избират удобствата на борда на круизен кораб, като всяко от тях се заплаща по различен начин.
Предлагат се развлечения като спа център, пакет с напитки за първокласни вина и спиртни напитки или брегови екскурзии, които им позволяват да се потопят изцяло в дестинациите, които посещават. Пешеходните обиколки с екскурзовод също предизвикват интереса на хората, тъй като те се наслаждават на личното общуване с местното население.