Представете си, че рано сутрин пътувате с колата си. Взимате си кафе, зареждате бензин. А замисляли ли сте се от какво е направена чашата или как ще повлияе вашият автомобил на околната среда.
Марки от цял свят вече усилено се стремят към това - да следват зелени политики и да се грижат за природата. Международно проучване на Futerra разкрива, че 88% от клиентите ценят повече марките, които правят така, че и самите хора да са по-еко в ежедневието си. Погледнете купената чаша с кафе. Дали тя е от материал, който може да се рециклира? Или е пластмаса, която ще изхвърлите скоро и няма да се разгради с години?
Ето част от компаниите, които следват еко практики:
IKEA
- Доставя близо 50% от дървесината си от устойчиви лесовъдни стопанства.
- 100% от памука, който използват за текстила, набавя от ферми, които използват стандарти за намаляване на използването на вода, енергия и химически торове и пестициди.
- През 2012 г. IKEA обяви целта си до 2020 г. да се захранва със 100% възобновяеми енергийни източници.
Johnson and Johnson
- Процес на производство и дистрибуция чрез използване на устойчиви продукти и методи за опаковане.
- Автопаркът е с хибридни превозни средства.
Starbucks
- Кафето се предлага в чаша от материали, които се рециклират.
- Купуват 100% кафе с етичен произход и го превръща в първия глобално устойчив селскостопански продукт.
- Предоставят 100 милиона здрави кафени дръвчета на фермери, чиито плантации са пострадали от болести и климатични промени.
Panasonic
- Компанията премести централата си в Северна Америка от предградията Сийкоус, Ню Джърси, в сграда, сертифицирана по LEED, в центъра, което е умишлен ход, за да се премахне необходимостта служителите да пътуват до работа с кола. Целта е да се намали въглеродният отпечатък.
Nike
- Разработено приложение, с което дизайнерите могат да сравняват какъв е екологичният отпечатък, който текстила им оставя.
- Използват рециклирани материали, произведени след потреблението, в някои от продуктите си, включително в тениските за Световната купа през 2011 г.
- Променят дизайна на кутиите си, за да се използва по-малко материал.
Disney
- Използва политика за нулеви нетни преки парникови газове във всички свои обекти.
- Работят активно за намаляване на потреблението на електроенергията и водата, което намалява косвените парникови емисии.
Honda
- През 2004 г. компанията стартира своята програма „Дървесен фонд", за да ограничи нарастващите въглеродни емисии. От старта на програмата досега са засадени повече от 700 000 дървета в цялата територия на Нова Зеландия.
- Една от целите й е да намали емисиите на CO2 с 30% за мотоциклети, автомобили и енергийни продукти в сравнение с тези, произведени в периода 2000-2020 г.