.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Домашни средства срещу разстроен стомах

| преди 7 години
385986.jpg
Снимки: Thinkstock/Guliver Photos
Коремът ви не е в настроение? Е, вие може би сте! Затова се заредете с търпение, малко съвети за домашни "лекарства" и вън от тоалетната!

При мисълта за това неприятно (меко казано) състояние, в съзнанието ни сигурно изплува някоя история с личен опит. На път за работа, по време на екскурзия, по време на... опа, интимен момент – трагедия! Причините може да се много – яли сме развалена или тежка храна, лепнали сме някой вирус, притеснени сме, предстои или сме в цикъл, смяна на климата. Най-често прибягваме до лекарства, които „запичат” мигновено. Но това трябва да е краен вариант, в случай че друг няма или хапчетата са ни  предписали специалисти. В случай на натравяне или вирусна инфекция е необходимо организмът да се прочисти. Ако не сте сигурни какво е причинило проблема или медикаментът е агресивен и силен, вместо да си помогнете, може да си навредите още повече. Ако нямате тази възможност за консултация със специалист в момента, опитайте с домашни средства! Ето някои от тях...


Компот от дренки
Някои от домашните рецепти и лекове за разстройство не са безвкусни или горчиви смеси, а празник за вкусовите рецептори. Опитайте с компот от дренки – сладичко, лесно за приемане и с бърз и качествен ефект (е, ако случаят не е толкова сериозен).

Чай от нар на стомаха господар
Вземете кора от нар и я сварете като чай. В горещите летни дни можете да използвате тази отвара, за да си направите вана срещу потенето на краката. Друго полезно приложение на тази благодатна течност е козметичното – изплакнете косата си след баня. Това ще намали омазняването, ще ускори растежа и ще направи косата силна и здрава. С един куршум... три заека!



Сок от ориз и кулинарен сюрприз
Сварете ориз и за лек използвайте водата. Изпийте една чаша или колкото успеете. Това ще успокои стомаха ви. Ако се почувствате по-добре, може да хапнете и малко от сварения ориз.

Хапни едно... кафе
Вероятно денят ви не минава без доза ароматно кафе. Този път обаче ще трябва да го преглътнете сурово. Да, преглътнете! Вземате една лъжичка сурово смляно кафе и го хапвате с малко вода или сдъвквате няколко зърна. Действа бързо, а и не е неприятно.


Оцетът...
Някои предпочитат салата кисела. Е, за тези от вас, които спадат към тази група „киселолюбивци”, оцетът е най-подходящ. Изпийте една чаена лъжичка или поне половин. Първо вижте какъв ще е ефектът от по-малко количество. Ако се наложи, по-късно, изпийте още малко. Киселото помага и при гадене. В случай, че идеята за оцета не ви допада особено, може да облекчите поне симптомите с едно- две резенчета лимон, пуснати в чаша вода – пийте бавно и на малки глътки.



Дюли... чу ли?
Ако имате свежа дюля, или пък ви се намира компот или сладко под ръка... действайте! Хапнете, пийнете и ще се запечете! Е, не прекалявайте с количеството... не искаме да постигнем обратния ефект, нали?

Чай от шипка
Пийте чай от шипка. Отново бавно и по малко. Ще усетите облекчение още по време на приема. Полезните му свойства засенчват всичко останало – освен запичащ ефект, чаят от шипка е изключително богат на витамин С. Той има цялостно укрепващо въздействие за организма.

Каша от брашно
Нужни са ви една чаена лъжица бяло брашно, една непълна чаена чаша вода, ½ чаена лъжица захар и уред за бъркане... вилица, например. Бъркайте, докато получите еднородна гъста смес, с гъстота като боза.

Това са само част от „бабините” рецепти за справяне с разстроения стомах. Важно е да не забравяме няколко неща, за да не се налага изобщо да опираме до каквито и било медикаменти:

1. Храната трябва да е лека, здравословна и съобразена със съответния сезон и персонални характеристики. Всеки си усеща сам кои храни му се отразяват добре и кои не чак толкова.

2. Движението е здраве. Спортувайте, за да накарате организма си да работи правилно, с пълна сила.

3. Избягвайте стреса – той може да причини сериозни стомашни и психични проблеми. Сигурно сте чували термина „нервен стомах” – е, това не е измислица! Щадете нервите и стомаха си.

4. Приемайте пробиотици профилактично. Така ще поддържате стомашната среда в норма.

5. Пийте вода. Недейте да мислите, че сокът също се брои. Водата няма заместител, особено що се отнася до готовите продукти. Не претоварвайте стомаха си с газирани напитки и консерванти.

6. Преди да прибегнете към каквито и да било мерки, най-добре се обърнете към специалист. Билките и домашните рецепти едва ли ще навредят, даже напротив, но все пак си имайте едно на ум и следете здравето си стриктно.

8. Хранете се бавно. Не се тъпчете излишно, а дайте на организма си време да обработи веществата на спокойствие. Представете си, ако на бюрото ви в работата постоянно се трупат нови папки със задачи... все ще забравите някоя! А тогава какво става? Срив в системата! А питате ли го стомаха?

Ако следваме стриктно профилактиката и ако внимаваме какво поглъщаме в забързаното си ежедневие, ще се радваме на здрав стомах и... пълноценни почивки.

Ключови думи:
Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Още по темата
Пускате ли снимки на децата си в социалните мрежи?