Да бъдеш секси, забележима, уверена, че си облечена с класа, е мотото на много жени. Някои успяват да следват със стил модните тенденции, но възможно ли е това да се превърне в запазена марка за всяка жена?
Сестрите Мими и Мая, които създават модния бранд „Alessa”, разказват за женската магия, която сега претворяват с любов. Въпреки трудностите, още от деца те се стремят към модата. Израснали са с един родител в родопското село Старцево. А крачката към бизнеса и началото на бранда „Alessa” правят плахо и скромно. Днес вече са лице на една от най-успешните онлайн модни марки. Тази година сестрите станаха носители на приза „Златна игла”, както и спечелиха наградата „Моден бранд на годината” на списание Glamour. За избора да се открояваш и да не се сливаш с тълпата, за новогодишния тоалет и за вкуса към дрехата, говорят Мими и Мая – сестрите „Alessa”.
Дами, разкажете повече за смелостта да имате свой моден бранд, както и за идеята за основаването му.
Мими: Преди 10 години наистина се изискваше смелост, за да се впуснеш в подобно приключение, понеже концепцията за онлайн пазаруване беше в много начален етап в България. Дори много наши приятели и познати ни разубеждаваха всячески. А доводът им беше: „Кой ще купува дрехи онлайн?” Днес, разбира се, това звучи смешно, защото вече почти всеки е фен на онлайн пазаруването. Идеята да създадем „Alessa” е втъкана в гените ни, защото истината е, че от много малки ние сме обсебени на тема „мода”. Това е една идея, която цял живот е в съзнанието ни. И точно тази любов по модата е главна движеща сила в магията „Alessa”.
Всички рокли разгледайте в Галерията.
Какво е чувството да си носител на „Златна игла”?
Мая: Чувството е изключително приятно! А и ние винаги се радваме, когато работата ни бъде оценена.
Какво предлага марката ви?
Мая: „Alessa” непрекъснато развива нови продуктови линии. Всеки един продукт е лично наш, произведен в България. От обувки, чанти, рокли, детско облекло до бански костюми и зимни якета… и всичко останало. Все още не сме предложили линия бельо, но работим по въпроса!
Откъде черпите вдъхновение, когато създавате вашите тоалети и за каква аудитория са предназначени те?
Мими: Вдъхновението може да те връхлети от къде ли не, затова го черпим от различни източници. Когато съзнанието ти работи с филтър „красиви дрехи”, можеш да се вдъхновиш от всичко, което те заобикаля, дори от необичайни неща. Мая дори се шегува с мен, че цялата есенна колекция е вдъхновена от едни чехли, които създадох в края на лятото. Те наистина бяха впечатляващи (смее се)!
А какви са най-новите модни тенденции при дамската мода като материи, цветове, аксесоари... и винаги ли съобразявате облеклата си с последния моден писък?
Мая: Честно казано, ние не сме големи фенове на „последния моден писък”. Това е един от най-вредните модни съвети, който, за жалост, се среща навсякъде. Всеки човек си има силни и слаби страни и своя индивидуалност най-вече. На някои хора им подхождат едни цветове и силуети, на други - коренно различни. И това да се облечеш в пембяно, просто защото е последният моден тренд, е меко казано абсурдно. Разбира се, няма нищо лошо да си запознат с последните тенденции, но както вече казахме, е важно да отсяваш кое е подходящо за твоята собствена индивидуалност.
Какво никога не бива да се съчетава в облеклото, защото би изглеждало гротескно?
Мими: „Гротескно” е прекалено силна дума, но някои от грешките, които задължително трябва да се опитаме да избегнем, са:
- Да не се обличаме прекалено нетипично за възрастта си. Например, 50-годишна жена изглежда страхотно в стилни визии… и почти винаги не-толкова-страхотно в тинейджърски кроп-топ, който показва пъпчето (смее се)!
- Да не се обличаме прекалено необичайно за фигурата си. Например, трудно бихме изглеждали зашеметяващо, ако всячески се опитаме да се вмъкнем в рокля, която е 2 размера по-малка от нашия.
- Не винаги скъпото е хубаво! А репликата му пък – никога! Не сме фенове на реплики, които, както знаем, са доста масови. Те издават, че се опитваш да заблудиш останалите, че си нещо, което всъщност не си. От друга страна, не сме и фенове на идеята, че дреха/аксесоар/чанта/обувки, ще ти стоят добре, просто, защото носят определено луксозно лого и струват купища пари. Всички сме виждали доста несполучливи съчетания върху хора, които са горди с избора си, само, защото той е на луксозен бранд. И изобщо не осъзнават, че това не им стои добре.
Има ли послание в стила на „Alessa”?
Мая: Емоционалното послание зад бранда ни и цялостният стил „Alessa” е Never Average. Целуни за „Чао” посредствеността! Идеята е за големия живот, преследването на мечти и постоянната мотивация за подобрение.
Ето три съвета от Мая и Мими как да се облечем за новогодишния купон, ако сме в много скъп ресторант, на домашно парти или в клуб.
- За скъп ресторант е подходяща дълга луксозна рокля с glitter ефект и дълбока цепка.
- За клубно празненство - къса парти рокля - пачка или bodycon, за да постигнем този изкусителен ефект.
- За домашно парти, е, тогава удобството е важно, но защо да не облечем отново някоя секси рокля. Все пак е Нова година!
Всички рокли разгледайте в Галерията.