Те са млади, артистични и иновативни. Умело и успешно имплементират модерното, забавното, бунтарското и ръчната бродерия. Те са експресивни и заразяват хората с енергията и вдъхновението си чрез собствен бранд тениски от 100% процента органичен памук с ръчно изработени бродерии. Представяме ви Тереза Иванова и Василена Гидикова от „Зashit“.

Снимка: Евгений Милов

Двете млади дами имат всестранно развити интереси. Тереза е на 22 години и е четвърта година студент по специалност „Реклама“ в Нов Български университет. 21-годишната Василена следва „Книгоиздаване“ в Софийския университет, занимава се с дизайн, а в момента е барман и татуист. Тези техни знания и умения, в комбинация с интереса им към изкуството, им дават стабилна основа, за да започнат да развиват собствен бранд.

Идеята да създадат нещо собствено е дълго обмисляна и от двете. Тереза споделя, че основната й мотивация е желанието да прави нещо за себе си и да се развива. Първоначалните им идеи претърпяват доста трансформации, докато стигнат до изчистената визия за продуктите и мисията на „Зashit“ – човек да се чувства свободен да изрази себе си и да излезе от зоната си на комфорт. Двете споделят, че са са изключително удовлетворени от това, което са постигнали, за краткия период, в който съществува бранда.

Процесът по дизайн и производство на тениските с бродерии се оказва истинско предизвикателство за младите дами поради ред причини. За отрицателно време те трябва да навлязат в света на конците и машините за бродерии. Но по-трудната задача се оказва да открият обучена шивачка, която бродира ръчно на крачна шевна машина. Тереза споделя, че тези машини са трудно откриваеми и човекът, който притежава такава, най-вероятно я е наследил от своята майка, баба или прабаба.

Дългото търсене ги среща с Ивелина Иванова от Габрово, на която двете са повече от благодарни за успешната съвместна работа и се възхищават на таланта й. Тереза и Василена също са обмисляли да се заемат с бродирането, но това се оказва нелека задача, тъй като изисква време, за да придобият необходимите умения.

Що се отнася до дизайните на бродериите, които „Зashit“ предлага, те са вдъхновени от реални моменти и събития от живота на Тереза и Василена, като това ги прави уникални. За тях най-важно е изображенията да отговарят на тяхната същност и емоциите, които искат да предадат на клиентите си.

Таргетът им е предимно млади хора, които са артистични, вдъхновяващи, но понякога и емоционално объркани. Специално за тях е новата им колекция „Бъркани емоции“, чийто основен символ е яйцето. Идеята за тези модели се ражда спонтанно една вечер, когато единственото, с което момичетата разполагат за вечеря, са яйца.

Василена разкрива, че голяма част от фразите, които използват както за бродерии, така и за послания на бранда, са използвани от самата нея в ежедневието. По този начин двете създават тенденции сред техните приятели и познати.

Изкуство ли е бизнесът?

Основателките на „Зashit“ заявяват, че всичко, което правят е изкуство, а то е неизменна част от тях самите като личности: „Дизайните, фотосесиите, как ще изглеждат публикациите в социалните мрежи – всичко това е изкуство и изисква да имаш чувство за естетика“. За тях е важно да имаш свободата да бъдеш креативен до степен, до която това не позволява да пречи на бизнеса.

Тереза определя и бизнеса като изкуство, защото той включва комплект от умения, които човек трябва да притежава, за да бъде успешен предприемач.

Наскоро тениските на „Зashit“ са били представени на два фестивала в Пловдив и Габрово, от където дамите са завръщат с много позитивни отзиви от клиентите. Споделят, че е важно да се вслушват в коментарите им, за да усетят нагласите на потребителите и да знаят, че това, което правят, се харесва.

Тереза и Василена благодарят на всички свои приятели и познати, всички съмишленици, които им помагат да развиват проекта си – дизайнери, фотографи, модели и много други. Вярват, че без тях „Зashit“ нямаше да изглежда по същия начин.

Ако си поръчате тениска от тях, ще получите пакет с надпис „Мир и любов“ – нещо, което те искат да предадат на клиентите си чрез своите бродерии.

В най-скоро време за момичетата предстои да представят както нови колекции тениски, така и нови артикули. А дългосрочните им цели включват представянето на бранда „3ashit“ и извън пределите на родината ни.

Васи пожелава на всички млади хора да следват смело мечтите си, за да не съжаляват след време за шансовете, които са изпуснали: „Ако е нещо, което те пали и ти е готино, няма как да се откажеш“.

Снимка: Павел Минчев

Интервюто е заснето в NETWORKING Premium Coworking, на които благодарим за гостоприемството.