Може и да не знаете за тези професии, но те стават все по-популярни и с тях се печелят все повече пари.
За никого няма да е учудващо, че напоследък се появиха много нови позиции. Налага го променящата се действителност, развитието на пазарите и начините, по които се стига до крайния клиент. И така, ако във времето професии като ловиц на бримки и телефонисти изчезват, то на тяхно място се появяват едни от изброените по-долу.
Нови професии с високи заплати: топ 8 класация за 2024 г. според Мarie Claire
UX/UI дизайнер
Някога те са били наричани уеб дизайнери, но времената вече се промениха. Сега всеки интерфейс, с който потребителят взаимодейства по един или друг начин, приложенията, социалните мрежи и т.н., трябва да отговарят на две основни изисквания. Но едновременно с това интефрейсът трябва да е удобен и интуитивен (част от UX). Най-просто казано, потребителят не трябва дълго време да мисли кой бутон да натисне, за да купи продукт.
Сред изискванията към UX/UI дизайнерите са: познаване на графични програми, умение да се справя с анализите на потребителските тестове, креативност, работа в екип и др.
Ръководител проекти
Ако сте човек, който умее лесно да превръща плановете си в реалност, тази професия е точно за вас. Всъщност това е позиция за мениджър на високо ниво, отговорен за планирането, комуникацията между клиента и разработчиците. Той отговаря за извършването на промени, наблюдава движението в различните етапи и изпълнението на работата. По правило той трябва да има представа не само за маркетингови инструменти, но и да владее перфектно психология, защото работи с много и различни хора. Такъв специалист е с добра дисциплина (той е този, който организира целия процес и го наблюдава!), комуникативни умения и компетентно мотивира изпълнителите. Това е човекът, който ще "преведе" на останалите какво точно иска клиентът. Защото той може да казва, че иска сини завеси, а всъщност да има предвид розови. Мениджър проекти трябва да знае това.
3D дизайнер
Специалист, който лесно превръща "плоска" рисунка в триизмерна. Той е много търсен в игралната индустрия, рекламата, филмовата продукция и интериорния дизайн. Той има художествена визия и е добре запознат с композиция, цвят и светлина. Може да работи с различни текстури. В същото време 3D дизайнерът трябва да бъде усърден, внимателен към малките детайли и да има добри комуникативни умения.
Моушън дизайнер
Професионалист, който превръща 3D или 2D картини в анимация. Творбите му ще намерят място в социалните мрежи, по телевизията и във филмите, във видеоигрите и рекламата. Той може да работи заедно с 3D дизайнери и трябва да има същите качества: познаване на цветове, светлини, текстури, символика и т.н.
Дизайнерът на движение обаче има собствен софтуер за създаване на видеоклипове и визуални ефекти. И той също трябва да притежава основните умения и способности на режисьорите, да разбира принципите на анимацията и да работи със звук.
Интернет маркетолог
Не, не става въпрос за тези, които продават стоки от известни вериги марки. Този специалист знае как да изгради продажби в Интернет, така че в крайна сметка всеки да печели. Професията на пазара на труда не е толкова нова, просто има нови инструменти за популяризиране на стоки и услуги в Интернет. Това включва добрите стари SMM и SEO, както и сравнително нови - контекстна реклама и таргетиране. Интернет маркетологът трябва да разполага с всички тези инструментии да знае как да работи с тях. Освен основи познания в маркетинга, трябв ада владее различни методи за анализ и събиране на данни (включително с помощта на специални програми) и опит в провеждането на изследвания.
Моден инфлуенсър
Работата им е тясно свързана с блоговe, влогове и социални мрежи. Но да привлечеш и ангажираш публиката е само половината от битката. Специфичното е, че на такъв професионалист не се плаща да изказва собственото си мнение, въпреки че изглежда точно така. Всъщност той трябва да се превърне в глас на една или повече марки. Така че способността да продава, да получава покани за модни ревюта, да изучава непрекъснато променящите се тенденции са основните задачи на такъв специалист. Именно той популяризира модата сред масите, помагайки на марки и дизайнери да спечелят доверието на потребителите.
Създател на съдържание
Той не е писател, не е журналист, не е и специалист реклама или редактор. Не е нито едно от трите, но едновременно с това е и всичко това. Този специалист има трудната задача да създава съдържание за социални мрежи и маркетплейси за кратко време. И то да бъде ефективно. Той може да е фотограф, оператор, монтажист, организатор, маркетолог и творец заедно. Той трябв ада знае какво съдържание се продава и какво не и винаги е в крак с новите продукти в областта на създаването на съдържание. Начинаещите създатели на съдържание често работят сами и изпълняват повече от една функции.
Стриймър на живо за пазари
Това е напълно нова професия, досега популярна в Китай и отчасти в САЩ. Представете си, че отивате на любимия си сайт с продукти и... Виждате в специално pop-up прозорче харизматичен мъж или сладко момиче, които представят нови продукти от пазара. Това е нещо като "Магазин на дивана", само че организиран в интернет пространството. Този специалист трябва да притежава всички качества на добър водещ, харизматична личност с усмивка, енергия, постоянство, дисциплина, дикция и знания за продукта, за да привлича зрителя.