Дори да сте убедени, че вече имате добри отношения с колегите си, никога не е излишно да помислите още веднъж за това как да изгладите етикета си на поведение в офиса. Особено сега, когато работните места са кът…

Ето 5 правила, които ще ви помогнат да се сработите с екипа си и жънете повече професионални успехи:

Правило номер 1: Мислете, преди да кажете нещо!

Близките ви приятели разбират чувството ви за хумор, дори то понякога да е странно, но тънките шегички са недопустими при общуването с колеги. Мерете приказките си, защото често се случва така, че не ви разбират правилно.

Правило номер 2: Бъдете отборен играч!

Във времената на криза повечето компании са с ограничен персонал, което предполага по-голямо натоварване за всеки един от служителите. В този ред на мисли, не е добре да се опитвате да прехвърляте задълженията си на колеги! Трябва да се стараете да им помагате винаги, когато можете и в същото време да ги предразположите и те да помагат на вас, без това да изглежда като бягство от отговорност.

Правило номер 3: Не влизайте в стая със затворена врата!

Ако даден колега стои в стаята си и вратата й е затворена, не влизайте, дори човекът да не изглежда много зает в определения момент. Ако имате нужда от нещо, опитайте да го свършите сам, вместо да се улесните, като помолите колегата за “услуга”.

Правило номер 4: Поемете си дъх преди да натиснете бутона “Изпрати”

Най-лесният начин да влошите отношенията си с колега е като изпратите неподходящ имейл, защото така можете да изкажете мнение, което знаете, че той/тя не би приел/а при разговор на четири очи. Помнете обаче, че всяко изпратено от служебната поща съобщение може да стане достояние на цялата компания.

Правило номер 5: Не осподеляйте личните си възгледи в офиса!

Добре е да имате собствена позиция по даден въпрос, но не е правилно да я налагате на останалите, било то кротичко или със спор. Не реагирайте остро, ако някой някога направи нещо, което не съвпада с вашите възгледи или не отговаря на очакванията ви.

Правило номер 6: Внимавайте какво похапвате на работното си място!

Вкусното ястие, което сте приготвили предната вечер, можете да занесете за обяд и в офиса, но само ако то не е много ароматно. В противен случай рискувате да подразните колегите си, оставяйки ги да преглъщат, докато гледат колко сладко похапвате на бюрото си.